מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ שרון אסמן, התמוטט ומת במהלך אימון כושר

אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל נכנס לתפקידו כמפקד חטיבת הנח"ל ביום שני האחרון • הוא הותיר אחריו אישה, שתי בנות, שני הורים ואחות • רה"מ בנט ספד לו: "אסמן תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו בטרם עת היא אירוע מצער וכואב. ליבנו עם המשפחה היקרה"

אל"מ שרון אסמן ז"ל / צילום: דובר צה"ל
אל"מ שרון אסמן ז"ל / צילום: דובר צה"ל

מפקד חטיבת הנח"ל אל"מ שרון אסמן מת הבוקר (ה') במהלך אימון גופני. דובר צה"ל מוסר כי אסמן התמוטט במהלך פעילות גופנית בבסיס צה"ל במרכז הארץ. צוות רפואי ביצע בו החייאה, ובסופה נקבע מותו.

אלוף-משנה אסמן ז"ל, בן 42, יליד 1978, הותיר אחריו אישה, שתי בנות, שני הורים ואחות. אסמן ז"ל שירת בצה"ל כ-25 שנה, בתפקידי שדה, פיקוד, מטה והדרכה. השתתף בלחימה ברצועת הביטחון בלבנון, פיקד על גדוד "שחם" בחטיבת הנח"ל במבצע "צוק איתן", במהלכו נפצע וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו, שירת כמח"ט עציון ובנימין וכקצין האג"ם של פיקוד הצפון. אסמן נכנס לתפקידו כמפקד חטיבת הנח"ל רק לפני שלושה ימים, ביום שני האחרון.

פרטי ההלוויה יפורסמו בהמשך.

כנהוג, נפתחה חקירת המשטרה הצבאית ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

מפקד החטיבה היוצא, אל"ם ישראל שומר, חזר לפקד על חטיבת הנח"ל. צה"ל הודיע כי הוא משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פירסם הודעת אבל: "בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת אסמן על מותו של אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל שהלך הבוקר לעולמו. אל"מ אסמן היה מטובי בנינו. הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו בטרם עת היא אירוע מצער וכואב. ליבנו עם המשפחה היקרה".

שר הביטחון, בני גנץ, כתב: "הלב נשבר עם מותו בטרם עת של מח"ט הנח"ל אל"מ שרון אסמן. שרון הוביל לוחמים בכל הגזרות, חי"רניק ייחודי, שצמח בחטיבת הנח"ל לאורך כל שרשרת הפיקוד. אני זוכר אותו היטב, כמג"ד בצוק איתן, מוביל לוחמים לתוך הרצועה בגזרת בית חאנון, חד וממוקד במשימה, מוביל את חייליו בגבורה ובשקט פנימי שכל כך אפיינו אותו. בטקס החילופים שלו לפני שבוע אמר שרון: 'בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב'. כך נזכור אותו: גיבור, יוזם, ואיש צנוע ועניו שתרם רבות לביטחון ישראל. תנחומיי".