משרד הביטחון רוכש 4 ספינות חדשות להגנת החופים ממספנות ישראל

מנהל הרכש של משרד הביטחון הודיע כי ירכוש ארבע ספינות שלדג סימן 5 • הספינות יצטרפו לצי ספינות הביטחון של זרוע הים • היקף העסקה מוערך ב-100 מיליון שקל

ספינת ביטחון מסוג 'שלדג' במסגרת הסכם רכש כלי שיט / צילום: מספנות ישראל
ספינת ביטחון מסוג 'שלדג' במסגרת הסכם רכש כלי שיט / צילום: מספנות ישראל

מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) הודיע כי ירכוש ממספנות ישראל ארבע ספינות מדגם "שלדג" סימן 5 עבור זרוע הים. ספינות השלדג יצטרפו לצי ספינות הביטחון של זרוע הים, המשמשות להגנת חופי ישראל.

שלדג V-IN הינה ספינת סיור מהירה, בעלת יכולת תמרון והפעלת מערכות נשק מהמתקדמת בעולם. ספינות השלדג יספקו לחיל הים מענה רחב לאיומים המתפתחים בשדה הקרב הימי בשנים הקרובות. אורך ספינת השלדג עומד על 32.5 מטרים, משקלה 95 טונות ומהירותה 40 קשר. היקף העסקה נאמד ב-100 מיליון שקל.

במשרד הביטחון רואים בעסקה אירוע דרמטי והיסטורי, שהושקעו בו ארבע שנות עבודה ומאמץ כדי לצבוע תקציב ייעודי משמעותי לרכש בארץ בשקלים - אירוע שקרה לאחרונה לפני 15 שנים

שר הביטחון בני גנץ אמר כי ספינות השלדג יאפשרו לחיל הים הישראלי לשדרג את יכולותיו, שהולכות ומתפתחות בשדה המבצעי, כפי שהוכיח במבצע שומר החומות. כל זאת, תוך מילוי משימותיו להגנת גבולותיה הימיים של ישראל.

הוא הוסיף כי "לצד זאת, רכש הספינות תוצרת הארץ מצביע על התחזקותה של התעשייה הביטחונית בישראל. מערכת הביטחון, תמשיך לתמוך בכל המאמצים הלאומיים של מדינת ישראל, לעודד מנועי צמיחה, ולהצטייד באמצעים שיסייעו לשמירה על הביטחון - באוויר, ביבשה ובים".

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש, אבי דדון אמר כי "חתימת ההסכם עם מספנות ישראל היא הצהרת כוונות של משרד הביטחון. על אף אתגרי התקציב, אחרי כ-15 שנים אנחנו שבים לבנות ספינות לחימה במספנות ישראל. אני מברך על השותפות, שתחזק גם את הביטחון וגם את התעשייה והתעסוקה בצפון הארץ".

יו"ר מספנות ישראל, סמי קצב: "אנו שמחים על המשך שיתוף הפעולה רב השנים עם משרד הביטחון ועם חיל הים, ועל הזמנת 4 ספינות שלדג חדשות ממספנות ישראל. העסקה הנוכחית מלמדת על תרומתה של מספנות ישראל לביטחון המדינה, ואנו גאים שאנו יכולים לשרת את זרוע הים ואת משרד הביטחון של מדינת ישראל. הזמנה משמעותית זו מהווה גושפנקא לאיכות ולמקצועיות של החברה כספקית של כלי שיט מתקדמים לממשלות ולכוחות הביטחון ברחבי העולם ותסייע ליצוא הביטחוני ממדינת ישראל".