17 חוקים ירדו מהשולחן, חוק הקנאביס של שרן השכל יתקדם לטרומית

לאחר חודש שבו הוקפאה החקיקה הפרטית, דנה הבוקר ועדת שרים לחקיקה ב-19 חוקים שעלו על שולחנה - אך רובם המכריע נדחה • חוק הקנאביס הוא ניסיון נוסף של ח"כ השכל לקדם בחקיקה את ההקלות למשתמשי קנאביס • השכל: "גאה להביא בשורה למעל למיליון צרכנים"

ח"כ שרן השכל / צילום: שלומי יוסף
ח"כ שרן השכל / צילום: שלומי יוסף

לאחר חודש שבה החליטה הממשלה על הקפאת החקיקה הפרטית, דנה הבוקר ועדת שרים לחקיקה ב-19 חוקים שעלו על שולחנה מטעם חברי כנסת בקואליציה ובאופוזיציה. בין היתר דנו השרים בחוקים נגד פעילי טרור, חוק יסוד ההגירה, סל תרבות לאזרחים ותיקים, חוק זכויות החולה ועוד - כולם נדחו או נפלו בהצבעה.

כך בזמן שחוקי האופוזיציה כולם נדחו וכן חלק מחוקי הקואליציה, שני החוקים היחידים שאושרו לקריאה טרומית היו תיקון לחוק פקודת הסמים המסוכנים (קנאביס) של שרן השכל שיעבור לטרומית ומשם ישוב לאישור ועדת שרים לחקיקה וחוק של ח"כ מירב בן ארי לשמירת דגימה פורנזית שנלקחה מנפגעי עבירות מין במכון לרפואה משפטית ללא הגבלת זמן.

מדובר בניסיון נוסף של השכל לקדם בחקיקה את ההקלות למשתמשים בקנאביס, לאחר שגם הניסיון האחרון בממשלת גנץ-נתניהו לא צלח לאחר שהממשלה נפלה ולמרות הגיבוי הן מהליכוד והן מכחול לבן. הפעם החוק הוכנס להסכמים הקואליציוניים ויוזמת החוק מגלה אופטימיות משהו בנוגע לסיכויים לקדמו בחקיקה, חרף הדרישה להחזיר אותו בכל פעם לאישור ועדת שרים לחקיקה.

יוזמת החוק ח"כ שרן השכל צייצה: "ועדת השרים לחקיקה אישרה היום את הצעת החוק שלי לאי-הפללה של צרכני קנאביס. אני גאה להביא בשורה למעל למיליון צרכנים ועשרות אלפי חולים שזכויותיהם נפגעות מעת לעת, ומובלים על ידי החוק למעגל הפשע בעל כורחם וללא כל סיבה מוצדקת".

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג מסרה כי "היום, כשרה בממשלה, הייתה לי הזכות לקדם את אחת מהבטחות הבחירות הבולטות ביותר שלי ולראות כיצד היא הופכת למציאות. עישון קנאביס בשעות הפנאי הוא לא פשע. אין כל סיבה שיהיה פלילי ויהפוך כמיליון אזרחים נורמטיביים לעבריינים".