אקזיט מרשים למתחרה הישראלית-אמריקאית של גונג: נמכרת לזום אינפו ב-575 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי קורוס AI מפתח מערכת לניתוח והפקת תובנות משיחות מכירה • סמנכ"ל הטכנולוגיות של זום אינפו, ניר קרן: "אנחנו הולכים להאיץ את הפתרון של קורוס עם המידע שלנו, כך שהולך להיות קשה לגונג"

מנכ"ל זום אינפו הנרי צ'אק ומנכ"ל קורוס AI ג'ים בנטון / צילום: יח"צ
מנכ"ל זום אינפו הנרי צ'אק ומנכ"ל קורוס AI ג'ים בנטון / צילום: יח"צ

חברת המודיעין העסקי האמריקאית הציבורית זום אינפו (Zoominfo) הודיעה היום על רכישת הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי Chorus.ai (קורוס AI) תמורת 575 מיליון דולר במזומן. קורוס AI מפתחת מערכת לניתוח והפקת תובנות משיחות מכירה והיא מתחרה בגונג הישראלית, שגייסה בחודש שעבר מימון לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר והפכה לסטארט-אפ הישראלי הפרטי עם השווי הגבוה ביותר.

לפי מאגר המידע Pitchbook, בסבב הגיוס האחרון בשנה שעברה השווי של קורוס עמד על 153 מיליון דולר (אחרי הכסף), כאשר המשקיעים החזיקו 64% מהחברה והשאר היה בידי היזמים והעובדים.

בשיחה עם גלובס התייחס ניר קרן, סמנכ"ל טכנולוגיות של הרוכשת זום אינפו ומנהל מרכז הפיתוח שלה בישראל, לעסקה. "אנחנו הולכים להתחרות מול גונג בשוק מאוד משמעותי. יחד עם המידע שיש לנו בזום אינפו, אנחנו נאיץ את הפתרון של קורוס AI, כדי שהלקוחות יקבלו יחד עם האנליזות שפע של מידע שיעזור להם בתהליך המכירה. יש לנו בזום אינפו 23 אלף לקוחות וכל אחד מהם הוא לקוח פוטנציאלי של קורוס. כך שהולך להיות קשה לגונג", אמר קרן.

קורוס AI גייסה עד היום כ-100 מיליון דולר

קורוס AI הוקמה ב-2015 על ידי הישראלים רועי רענני (שכיהן בעבר כמנכ"ל וכיום כנשיא), מיכה בריקסטון (פרש מפעילות בחברה) וראסל לוי (סמנכ"ל טכנולוגיה). החברה מנוהלת כיום על ידי מנכ"ל אמריקאי ג'ים בנטין. מרכז הפיתוח של קורוס נמצא בתל אביב ומעסיק כ-40 עובדים. בסך הכל לחברה כ-200 עובדים בעולם. העובדים של החברה צפויים להיקלט לתוך זום אינפו.

הטכנולוגיה של קורוס AI בנויה על עיבוד שפה טבעית ומאפשרת להפיק תובנות מהשיחות שמבצעים אנשי מכירות כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה. קורוס AI גייסה עד היום כ-100 מיליון דולר ממשקיעים כמו גיל דיבנר, לשעבר בכיר בקרנות ג'נסיס וג'מיני הישראליות, וקרנות זרות כמו Emergence, Georgian Partners ו-Redpoint.

זום אינפו גייסה בשנה שעברה 935 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק. החברה מספקת מידע עסקי לאנשי מכירות המוכרים לארגונים (B2B), כולל למשל פרטים על אנשי קשר פוטנציאלים. לדברי קרן, הרכישה הנוכחית היא חלק מהאסטרטגיה של זום אינפו להתרחב ולשלוט במגוון שירותי מודיעין עסקי, כאשר הפתרון של קורוס יתווסף לפלטפורמה של זום אינפו ויציע אופציה של תובנות ללקוחות.

גם לזום אינפו יש קשר ישראלי משמעותי. החברה הוקמה בשנת 2000 על ידי היזם הישראלי יונתן שטרן. ב-2017 היא נמכרה לקרן Great Hill לפי שווי של 240 מיליון דולר וב-2019 התמזגה לתוך חברת DiscoverOrg, שפעלה גם היא בתחום המודיעין העסקי.

המיזם המשותף קיבל אמנם את השם זום אינפו אך הוא מנוהל על ידי המייסד של DiscoverOrg הנרי צ'אק. החברה כאמור הונפקה ב-2020 לפי שווי של 8 מיליארד דולר וכיום נסחרת כבר לפי שווי של 20 מיליארד. זום אינפו מפעילה מרכז פיתוח ברעננה עם 330 עובדים ופותחת שלוחה בתל אביב, אליה יצטרפו עובד קורוס AI. בסך הכל מעסיקה זום אינפו 1,800 עובדים.

מנכ"ל זום אינפו צ'אק מסר כי "הרכישה של Chorus.ai היא עוד צעד בדרך להגשמת החזון שלנו לספק פלטפורמה מודרנית שתאגד את המודיעין שוק היעיל ביותר, עם תוכנת ניהול נתונים מקיפה. הנתונים הם הבסיס של הכלכלה החדשה, הם מאפשרים לקבל החלטות עסקיות בזמן אמת, ליצור הצעות ערך מותאמות אישית ללקוחות ולייצר יתרון תחרותי. אנחנו משקיעים משאבים עצומים בתחום הנתונים ורואים בו את אחד ממנועי הצמיחה החשובים ביותר שלנו כחברה".