כמה מבין המאומתים ביממה האחרונה הגיעו מחו"ל ומאילו מדינות?

71 מתוך המאומתים החדשים הם אנשים שנכנסו לישראל בעשרת הימים האחרונים מחו"ל, כש-56 מתוכם מחוסנים ו-8 מתוכם עם חשד לתחלואה חוזרת

נתב"ג בימי קורונה / צילום: אנדי ריקובר
נתב"ג בימי קורונה / צילום: אנדי ריקובר

765 מאומתים חדשים אובחנו בקורונה נכון ל-14.7, כך על פי נתוני משרד הבריאות. מספר הבדיקות שנערכו אתמול עמד על כ-56 אלף.

71 מתוך המאומתים החדשים הם אנשים שנכנסו לישראל בעשרת הימים האחרונים מחו"ל. 56 מתוכם מחוסנים. עוד מפרסם משרד הבריאות כי 8 מתוכם עם חשד לתחלואה חוזרת.

11 מהמאומתים שנחתו מחו"ל הגיעו מטורקיה, 8 מהם הגיעו מבריטניה. נזכיר כי למרות התחלואה העולה בבריטניה היא לא מוגדרת כמדינה בסיכון על פי משרד הבריאות. 7 מאומתים הגיעו מספרד, שגם בה בימים האחרונים התחלואה מזנקת. ששה מהם הגיעו מגיאורגיה. חמישה מאומתים הגיעו מקפריסין וחמישה נחתו מיוון - המדינה שאליה קיימת התנועה הגדולה ביותר של ישראלים בימים אלה.

4 מאומתים הגיעו ממצרים, ושלושה מאומתים הגיעו מהמדינות בולגריה, הולנד ואוזבקיסטן. שני מאומתים הגיעו מכל אחת מהמדינות הונגריה, צרפת ורוסיה המוגדרת כמדינה שהנסיעה אליה אסורה אליה באישור ועדת חריגים. השבוע נתפס אזרח ישראלי עם דרכון כפול בניסיון לעלות על טיסה לרוסיה ללא אישור ועדת חריגים. הנוסע הציג את עצמו כזר לאורך כל תהליך טרום הטיסה, כולל במעברי הגבול אולם נתפס. הוא הורד מהטיסה ונקנס ב-5,000 שקל.

מארצות הברית אובחן, נכון ל-14.7 מאומת אחד וגם מאיחוד האמירויות שנמצאת ברשימת המדינות שאליהן יש אזהרת מסע חמורה כך שממחר (16.7) כל הנכנסים מאיחוד האמירויות יידרשו להיכנס לבידוד.

במסגרת החלטת ועדת קבינט הקורונה מהיום (15.7) יש אפשרות לקצר את משך הבידוד לשבעה ימים וזאת בכפוף לביצוע של שתי בדיקות קורונה. בדיקה ראשונה בסמוך לכניסה לבידוד ובדיקה נוספת ביום השביעי. עם קבלת תשובה שלילית אין צורך לחכות להודעה רשמית ממשרד הבריאות לסיום הבידוד ואפשר לצאת ממנו עצמאית. מטרת קיצור משך ימי הבידוד היא להגדיל את ההקפדה על חובת הבידוד, נקודת תורפה שקיימת לכל אורך תקופת הקורונה. הקנס למפרי הבידוד שעומד על 5,000 שקל בלבד אינו מרתיע והציפיה היא שעם קיצור משך ימי הבידוד הציבור יהיה קשוב יותר להנחיות. עוד נזכיר כי מעתה כל הנכנסים לישראל מחויבים להמתין 24 שעות בבידוד לאחר שובם ארצה וזאת עד לקבלת תשובה לבדיקת הקורונה שעשו בנתב"ג. השחרור מהבידוד, שתקף גם למחלימים ולמחוסנים יעשה עם קבלת ממצאי הבדיקה או בחלוף 24 שעות ממנה - המוקדם מביניהם.