"נחים ומניחים": בראובני פרידן משתיקים את קבוצות הוואטסאפ בכל ערב ל-12 שעות

ניב חורש וזיו קורן, המנכ"לים של משרד הפרסום ראובני פרידן וחברת הבת הדיגיטלית ארלו, הודיעו על מדיניות חדשה של ההנהלה - סגירת קבוצות הוואטסאפ השונות של המשרד כל ערב החל מהשעה 20:00 ועד השעה שמונה בבוקר • "הידיעה שלא מצפים ממך לזמינות אינסופית זו התחלה טובה"

ניב חורש וזיו קורן  / צילום: איל יצהר, גלובס
ניב חורש וזיו קורן / צילום: איל יצהר, גלובס

האם השיח על התנאים והיחס בענף הפרסום שהוצף לאחרונה בגלובס מתחיל לתת אותותיו ולשפר את חיי העובדים לטובה? לפחות מההודעה ששלחו הערב ניב חורש וזיו קורן, המנכ"לים של משרד הפרסום ראובני פרידן וחברת הבת הדיגיטלית ארלו, נראה שכן. השניים הודיעו היום לעובדיהם על מדיניות חדשה של ההנהלה - סגירת קבוצות הוואטסאפ השונות של המשרד כל ערב החל מהשעה 20:00 ועד השעה שמונה בבוקר למחר.

"שמחים לקדם עם ההנהלה עוד מהלך בדרך לעולם שרובו טוב", כתבו חורש וקורן בהודעה לעובדים. "החל מהיום ועד להודעה חדשה (שלא תגיע יותר בין 20:00 ל-8:00) ראובני-פרידן והבייבי ארלו משתיקים את קבוצות הוואטסאפ למשך 12 שעות. כל ערב. כל הקבוצות. וכשאנחנו אומרים משתיקים אנחנו לא מתכוונים למיוט - אנחנו מתכוונים להשתקת הפעילות משמונה עד שמונה. נחים ומניחים".

על השאלה מה קורה אם צריך משהו דחוף הם מנחים באופן הבא: "קודם כל אנחנו מזמינים אתכם להטיל ספק. תשאלו את עצמכם האם זה באמת דחוף? מה יקרה אם ההודעה תעבור בשמונה בבוקר? ואם התשובה היא אסון אז דברו אחד עם השני בפרטי. הדחוף אף פעם לא נוגע לכולם. תכבדו את השקט של כל האחרים".

בנוגע לקבוצות עם לקוחות כותבים השניים: "לקוח שלח הודעה בקבוצה אחרי 20:00? לא מנומס להשאיר הודעה ללא מענה. תנו תשובה קצרה שלא פותחת עכשיו דיון בקבוצה ושנותנת לצד השני להבין שהדבר מטופל. דוגמאות: אנחנו על זה / יטופל דבר ראשון על הבוקר / מתקשרת בבוקר נבין איך גורמים לזה לקרות / אין שום בעיה לילה טוב".

יש להניח כי השניים הבינו שגבות יורמו והם עלולים להיתפס כמי שמובילים צעד פופוליסטי, ולכן השיבו בעצמם על השאלה האם זה לא רק פיתרון טכני לעניין מהותי. לדבריהם, "אנחנו מאמינים שהעובדה שלא יקפצו הודעות בקבוצות והידיעה שלא מצפים ממך לזמינות אינסופית זו התחלה טובה.

באשר למיילים קבעו השניים כי "אפשר לכתוב. אפשר לשלוח. רק לא לצפות למענה בין 20:00 ל-8:00".

קורן וחורש התייחסו בהודעה לכך שהשתקת הקבוצות נעשית אחרי "שעות השיא" בפעילות של הורים עם ילדיהם הקטנים וכתבו "אין לנו כרגע מענה מספיק טוב לנושא הזה. התשובה הכנה היא: צעד-צעד. אבל אנחנו נחושים לעשות צעדים נוספים למען עתיד ילדינו".