נקסט ויז'ן חתמה על חוזה בהיקף 6.5 מיליון דולר עם חברת ביטחון ישראלית

החוזה נחתם לשנתיים ובמסגרתו תספק נקסט ויז'ן מצלמות וציוד נלווה לרחפנים וכלי טיס בלתי מאויישים

רחפנים / צילום: Shutterstock, Volodymyr Goinyk
רחפנים / צילום: Shutterstock, Volodymyr Goinyk

חברת נקסט ויז'ן, המתמחה בייצור ופיתוח מצלמות מתקדמות לרחפנים וכלי טיס, חתמה על חוזה בהיקף של 6.5 מיליון דולר עם לקוח ישראלי בתעשיות הביטחוניות. משך העסקה לשנתיים ובמסגרתה תספק נקסט ויז'ן מצלמות וציוד נלווה המיועדים להתקנה ברחפנים וכלי טיס בלתי מאויישים.

יו"ר החברה חן גולן אומר לגלובס כי בשנים האחרונות מראה החברה גידול במכירות ומספר הלקוחות גדל ל-200 ב-34 מדינות. בישראל יש לחברה נתח שוק משמעותי ובין הלקוחות העקריים נמצאים החברות אלביט, שהכניסה אותה לפרוייקט הרחפנים שלה, איירונאוטיקס והתעשייה האווירית.

נקסט ויז'ן הונפקה בבורסה בחודש שעבר וגייסה 35 מליון דולר תמורת 27% מהמניות. בידי הבעלים המקוריים נותרו 35% מהמניות.

בין בעלי החברה: האלוף במילואים עמירם לוין, היו"ר חן גולן, המנכ"ל מיכאל גרוסמן והמשקיע יוסי סנדלר. מחזור המכירות של החברה בשנה שעברה היה 8 מיליון דולר, והצפי הוא כי המספר יוכפל השנה. שיעור הרווח הגולמי בשנה שעברה היה 50% והרווח הנקי הסתכם ביותר מ-2.15 מיליון דולר.

בין מוצריה של נקסט ויז'ן יש 8 סגי מצלמות ופריטים נלווים רבים אחרים לעיבוד התמונות, לניתוחן ולהעברתן למשתמשים.

לפי גולן, המצלמות שמייצרת החברה מעניקות למשתמשים יכולת מתקדמות ואיכות התמונה גבוהה מאוד בהשוואה למשקלן. משקלה של מצלמת הדגל הוא כ-112 גרם בלבד, חמישית מהמצלמות המתחרות, נתון חשוב במיוחד בתחום זה. גם עלות המצלמות נמוכה יחסית למתחרות. הן פועלות בשיטה התרמית ללא קירור, ונחשבות קלות לתפעול.

גולן אומר לגלובס כי היעד הבא הוא השוק האמריקאי, כשהמטרה היא רכישת חברה מקומית ופס יצור על אדמת ארצות הברית כדי שניתן יהיה להתחרות על המכרזים הגדולים של צבא ארה"ב וכוחות הביטחון. הכיוון הזה מתבקש לאחר החלטת הממשל האמריקאי להצטייד במערכות מייצור מקומי עבור זרועות הביטחון שלו.