מתחרה בשופרסל דיל? טיב טעם מוזילה עוד מוצרים

טיב טעם תוריד מחירים של כ-1,000 מוצרים ותשווה אותם לרמת המחירים של שופרסל דיל • המנכ"ל חגי שלום: "המהלך של הורדת מחירים מוכיח את עצמו בצורה מובהקת, וטיב טעם סיכמה את 2020 עם הזינוק הגדול ביותר במחזורים"

חגי שלום, מנכ"ל טיב טעם / צילום: יח"צ
חגי שלום, מנכ"ל טיב טעם / צילום: יח"צ

פעימה שלישית: טיב טעם תוריד מחירים של כ-1,000 מוצרים ותשווה אותם לרמת המחירים של שופרסל דיל. מדובר במוצרים מקטגוריות שונות, והם מצטרפים ל-2,000 מוצרים שאת מחיריהם הרשת הורידה בשתי פעימות, האחת בפברואר 2020 והשנייה בספטמבר 2020. המחירים עודכנו השבוע בסניפי הרשת ובאתר האונליין של טיב טעם, אך אינם רלוונטיים לסניפי הסיטי וסניפי דלי מרקט.

"הורדת המחירים מגיעה כחלק מתפיסת מחיר שהתחילה לפני שנה וחצי", אומר לגלובס חגי שלום, מנכ"ל קבוצת טיב טעם. "מתוך יותר מ-20 אלף מוצרים, יש לנו כ-9,000 מוצרים המשותפים להיצע של שופרסל. מתוכם, ל-3,000 המוצרים שבחרנו יש משקל סגולי גדול יותר.

"לגבי ההוזלה הנוכחית, יחד עם תתי-המוצרים מדובר בכ-1,500 מוצרים. עקומת התמורה היא פשוטה: כשמורידים מחירים, מוכרים יותר. ב-2020 עלינו ב-20% מכירות למ"ר כחלק מהורדת המחירים, חוץ מהתרומה של הקורונה לגידול בקניות. על אותה רמת הוצאות אנחנו מרגישים שינוי ענק".

כשאתם מכריזים על הורדות מחירים, אתם בעצם מודים שהייתם יקרים עד כה.
"טיב טעם היא רשת שעובדת בסופי שבוע עם רמת הוצאות גבוהה ועם איכות גבוהה של מוצרים. התשובה לשאלה הזו מצויה בדוחות הכספיים, ובעיקר בשורת הרווח שעמדה בעבר על 1.5%. המהלך של הורדת מחירים מוכיח את עצמו בצורה מובהקת, וטיב טעם סיכמה את 2020 עם הזינוק הגדול ביותר במחזורים. נבחן את המשמעויות לגבי מהלך של הוזלה על מוצרים נוספים".

בחודשים האחרונים דובר דווקא על התייקרות בלתי נמנעת. היכן זה עומד?
"יש מתינות בעניין, משום שיש ירידה במכירות בכל הרשתות. אם מחירי חומרי הגלם ימשיכו להיות גבוהים, לא יהיה מנוס מכך, והמטרה כרגע היא לדחות את זה עד כמה שניתן ולפעול בצורה מדורגת ומתונה".

טיב טעם מחזיקה ב-42 סניפים ומעסיקה כ-1,750 עובדים. הרשת עוסקת גם ביבוא, ייצור ושיווק מוצרי מזון לשוק המוסדי, באמצעות מפעל מעדני מזרע, ישראקו, החברה הסקוטית וסנפיר-ים.