הצעת המיזוג פקעה, פרשמרקט יוצאת מהמרוץ על רכישת פז

רשת הסופרמרקטים השכונתיים פרשמרקט, שהציע העברה של מלוא מניותיה לידי פז בתמורה להקצאה של 36% ממניות פז - מוותרת על המיזוג • שתי הצעות להשקעה בפז נותרו על השולחן: של שיכון ובינוי ושל לאומי פרטנס

בעלי הרשת פרשמרקט, שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח"צ פרשמרקט
בעלי הרשת פרשמרקט, שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח"צ פרשמרקט

רשת הסופרמרקטים השכונתיים פרשמרקט  מוותרת על המיזוג עם חברת פז . היום הודיעה פרשמרקט כי עד מועד זה לא הודיע דירקטוריון פז על קבלת הצעת המיזוג שהוגשה על ידה לפז, ולפיכך ההצעה פקעה.

לפני שבעה ימים הגישה פרשמרקט הצעה למיזוג עם פז, שכללה העברה של מלוא מניות פרשמרקט לידיה של פז, בתמורה להקצאה של 36% ממניות פז (בדילול מלא לאחר המיזוג) לידיהם של בעלי מניות פרשמרקט. מיזוג כזה היה הופך את בעלי השליטה בפרשמרקט, האחים יוסי ושלומי אמיר, לבעלי השליטה בפז.

לאחר פקיעת ההצעה, נותרו שתי הצעות בלבד להשקעה בפז. ההצעה הראשונה היא של קבוצת משקיעים בראשות לאומי פרטנרס, שמבקשת לרכוש 20%-25% ממניות פז כנגד הזרמת הון לחברה, ואילו ההצעה השניה היא של קבוצת שיכון ובינוי .

שיכון ובינוי הציעה להעביר 100% ממניות החברה הבת שלה, שיכון ובינוי אנרגיה, לידיה של חברת פז, בתמורה להקצאה של 48% ממניות פז (בדילול מלא לאחר המיזוג) לידיה של שיכון ובינוי. עם זאת, לדירקטוריון פז גם אפשרות שלא לקבל את אחת משתי ההצעות הללו ולשמור על פז כחברה עצמאית.

לשם כך אף הודיעה פז באחרונה כי היא בוחנת אפשרות לפיצול בית הזיקוק באשדוד שבבעלותה באמצעות חלוקת דיבידנד בעין של מניותיו לידי בעלי מניותיה. כמו-כן, החלה פז לחפש שותף עסקי בתחום הנדל"ן, לצורך ייזום והשבחה של חלק מנכסי הנדל"ן שלה.

פז מחזיקה בתחנות דלק, חנויות נוחות, חברות תעשייתיות וכן בבית הזיקוק אשדוד. היא נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-3.8 מיליארד שקל.