דוח פינטק | פודקאסט

מה זה בית השקעות שמתמחה בקריפטו - ומה צריך לדעת עליו?

מטבעות קריפטו כמו ביטקוין נולדו כדי לעקוף את הבנקים, אך בשנים האחרונות הם נכנסים אל המיינסטרים הפיננסי וגם אל המוסדות עצמם • התפתחות חדשה בתחום היא בתי השקעות עם התמחות בקריפטו. מה צריך לדעת עליהם? • האזינו

ביטקוין - אף אחד עדיין לא ממש מבין מה גורם לתנודתיות בערך שלו / אילוסטרציה: Shutterstock, Morrowind
ביטקוין - אף אחד עדיין לא ממש מבין מה גורם לתנודתיות בערך שלו / אילוסטרציה: Shutterstock, Morrowind

מטבעות קריפטו כמו ביטקוין החלו את דרכם לפני יותר מעשור כנכסים עם ארומה אנרכיסטית ונועדו למעקף של המוסדות הפיננסיים: בנקים, בתי השקעות וכן הלאה. אלא שבשנים האחרונות הם מתמסדים והולכים, והופכים לחלק משמעותי מהמשחק הקפיטליסטי, ואף לחלק מהיצע הנכסים שמציעים אותם המוסדות למשקיעים.

לצד קרנות השקעה במטבעות האלה - חברות שמשלבות את המטבעות במערכות של המוסדות הפיננסיים - נולדו בשנים האחרונות גם בתי השקעות שמתמחים במטבעות האלה. אחד מבתי ההשקעות האלה הוא סילבר קאסל.

אלי מזרוח, המייסד והמנכ"ל של בית ההשקעות, מסביר כי "יש היום מיגוון מטבעות קריפטו, ממש לא רק ביטקוין. וכדי להשקיע בהם נדרשת מומחיות".

במה בדיוק עוסקים בתי השקעות מסוג זה ולאן צועד תחום ההשקעה במטבעות קריפטו? האזינו לפרק השבוע של "דוח פינטק".

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל