אלון מאסק אמר ש"סביר להניח שטסלה תקבל ביטקוין שוב" - ונתן זריקת עידוד לשוק הקריפטו

לפני כחודשיים טסלה הודיעה שבגלל ההשלכות הסביבתיות של כריית המטבע, היא כבר לא תקבל ביטקוין כאמצעי תשלום • נראה שבחברה מתכוונים לשנות את ההחלטה: מאסק העריך אתמול שטסלה תחזור לקבל ביטקוין

אלון מאסק / צילום: Shutterstock
אלון מאסק / צילום: Shutterstock

הביטקוין קפץ מעל 30 אלף דולר לאחר שאלון מאסק אמר אתמול (ד') כי "סביר להניח" שטסלה תחזור לקבל את המטבע כאמצעי תשלום.

בחודש מאי יצרנית הרכב החשמלי הודיעה כי בגלל ההשפעה הסביבתית של כריית המטבע הקריפטוגרפי, היא כבר לא תקבל אותו בעסקאות. ההכרזה של טסלה קרתה פחות מחודשיים לאחר שהיא התחילה לקבל ביטקוין כתשלום.

"סביר להניח שטסלה תחזור לקבל ביטקוין", אמר מאסק במהלך כנס הקריפטו "B Word".

מאסק גם ציין כי הוא חקר את השימוש בדלקים מאובנים בעת כריית ביטקוין: "רציתי בדיקת נאותות כדי לוודא שאחוז צריכת האנרגיה המתחדשת בכרייה הוא בערך 50% ומעלה, ושיש מגמה של עלייה במספר הזה - ואם כן, טסלה תחזור לקבל ביטקוין".

כמה בעלי מניות בטסלה ופעילי איכות סביבה תקפו בתחילת השנה את ההחלטה של טסלה להתחיל לקבל ביטקוין כתשלום. בכריית ביטקוין משתמשים בכמויות גדולות של חשמל, ועלו חששות לגבי מקור האנרגיה - אם היא ממקור מתחדש או מדלקים מאובנים.

במהלך הכנס, סיפר מאסק כי יחד עם הביטקוין שבבעלות טסלה ו-SpaceX, הוא באופן אישי החזיק ביטקוין, את'ריום ודוג'קוין. הוא ענה על הטענות לפיהן ערך מניפולציה בערך המטבעות לפני שמכר אותם: "אני אולי מפמפם, אבל אני לא זורק. אני בהחלט לא מאמין בלהגיע למחיר גבוה ולמכור... אני אשמח לראות את הביטקוין מצליח".

לפי נתוני אתר Coindesk, בעקבות דבריו של מאסק ערך הביטקוין עלה ב-6% והאת'ריום הוסיף 10.6%. כעת ערכו של הביטקוין הוא מעל 32 אלף דולר, ושל האת'ריום הוא מעל 2,000 דולר.