מדיקיין משיקה רשת חברתית למטופלי קנאביס רפואי

הרשת שהושקה היום נקראת אקוקאן • המטופלים יוכלו להשתמש באפליקציה ייעודית כדי להתייעץ זה עם זה ועם מומחים מטעם החברה, בכל שעות היממה • בנוסף, אפשר להתייעץ עם רוקח, אחות ורופא מומחה בנושאים אדמיניסטרטיביים

חממה לגידול קנאביס / צילום: Shutterstock
חממה לגידול קנאביס / צילום: Shutterstock

חברת הקנאביס מדיקיין שבין מייסדיה נמצא זיו אבירם, ממייסדי מובילאיי ואורקם, הודיעה על השקת רשת חברתית למטופלי קנאביס רפואי. הרשת, שהושקה היום, נקראת אקוקאן. המטופלים יוכלו להשתמש באפליקציה ייעודית כדי להתייעץ זה עם זה ועם מומחים מטעם החברה, בכל שעות היממה. המידע יהיה אנונימי.

ייעוץ לחולי קנאביס והתאמה ספציפית של המוצרים לצרכים השונים של המטופלים, אלה נקודות בידול משמעותיות עבור חברות קנאביס. בין המומחים שיענו על השאלות של המטופלים ניתן למצוא את ד"ר איילת מדברי - רופאת כאב, ד"ר מתן סיטרמן - גסטרואנתרולוג, ד"ר גבי וינשטיין - נוירולוג ורופאים מומחים נוספים. בנוסף, אפשר להתייעץ עם רוקח, אחות ורופא מומחה בנושאים אדמיניסטרטיביים. כיום ההמתנה לרופא מומחה בתחום יכולה לארוך כמה חודשים.

המידע שייאסף ברשת החברתית יכול לעזור לחברה לשפר את המוצרים שלה, להתאים אותם טוב יותר למטופלים וכן לפתח מוצרים נוספים. שמונה חברות קנאביס החלוצות שפעלו בישראל משנת 2008 מתגאות מעת לעת במאגרי המידע שבנו לגבי השפעת הרכבי המוצרים השונים על חולים עם מחלות מסויימות, והרשת החברתית החדשה צפויה לאפשר גם למדיקיין, חברה יותר צעירה בשוק, לאסוף מידע מסוג זה.

האפליקציה מבוססת על הפלטפורמה הטכנולוגית של חברת בילונג לייף, שמנהלת רשתות חברתיות וקהילות לניהול מחלות. בחודשים הקרובים תושק האפליקציה גם באנגלית.

זיו אבירם, שותף מייסד ויו"ר MEDICANE מסר "אקוקאן נועדה לגשר על פערי ידע בתחום הקנאביס, ולצייד את המטופלים במידע אמין ומבוסס לצד תמיכה של אנשי מקצוע ומטופלים אחרים הסובלים מבעיות דומות. מלבד התמיכה במטופלים ובני משפחותיהם, אקוקאן משתמשת באינטליגנציה מלאכותית ולימוד מכונה כדי לנתח את המידע הרב שנצבר באופן אנונימי ולערוך מחקרים שונים בנושאים שמעניינים את הרופאים ובעיקר את החולים עצמם, במטרה לשפר ולסייע בטיפול וכדי ולהכווין באופן מושכל את מאמצי המחקר והפיתוח של תרופות מבוססות קנאביס".

יוסי בן עמרם, שותף מייסד ומנכ"ל MEDICANE: "כשזיו אבירם, חגי גרינשפון ואני הקמנו את מדיקיין, אחת ההחלטות הראשונות שלקחנו הייתה להשיק אפליקציה לטובת משתמשי הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם. אקוקאן היא מקום אליו יכולים להכנס מטופלים באנונימיות מלאה, ולקבל מענה ומידע לשאלות רפואיות מאנשי רפואה מובילים בתחומם, ולחלוק חוויות, להתייעץ ולקבל מידע מחולים כמוהם.

"בתקופת הקורונה ראינו מעבר מאסיבי של חולים לשימוש בטכנולוגיות דיגיטליות גם בתחום הבריאות. בתחילת 2021 הושקה אקוקאן בשפה האנגלית בקנדה ובהמשך השנה תושק בארצות הברית ובארצות דוברות אנגלית נוספת".