"יחסר מאוד לכולנו": העיתונאי רוני דניאל הלך לעולמו בגיל 73

דניאל היה הכתב לענייני צבא וביטחון של חדשות 12 מאז שנת 1993

רוני דניאל / צילום: איל יצהר
רוני דניאל / צילום: איל יצהר

העיתונאי רוני דניאל הלך היום לעולמו. דניאל, שהיה בן 73 במותו, היה הכתב לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות של ערוץ 2 (חדשות 12 כיום) מאז שנת 1993.

את דרכו העיתונאית התחיל דניאל בקול ישראל ב-1971 בתור כתב תחבורה וחקלאות, וזמן לא רב לאחר מכן הפך לכתב צבאי. במלחמת יום הכיפורים הוא היה ראשון הכתבים לעלות לחרמון עם לוחמי גולני. בתחילת שנות ה-80 כיהן כראש חטיבת החדשות בתל אביב, ובשנת 1993 הצטרף כאמור לחברת החדשות של ערוץ 2, ומאז ועד היום כיהן ככתב לענייני צבא וביטחון.

דניאל היה סגן-אלוף במילואים. הוא התגייס לגדוד 906 של הנח"ל באוקטובר 1965. במלחמת ששת הימים שירת כמפקד מחלקה, לחם בחזית המצרית ונפצע מרסיסים. לאחר המלחמה קודם למפקד פלוגה, ומאוחר יותר מונה למפקד גדוד מילואים של גולני. 

"עיתונאי מהשורה הראשונה"

מחדשות 12 נמסר: "דירקטוריון חברת החדשות מתאבל על פטירתו של הפרשן רוני דניאל, עיתונאי מהשורה הראשונה, מקצועי והגון, שמעולם לא פחד ולא היסס להביע את דעתו, גם כשלא הייתה פופולרית. פטריוט אוהב אדם שראה כמשימה חשובה ביותר להדריך ולחנך, לשתף מניסיונו הגדול ולהקנות ערכים לדור הצעיר של העיתונאים. חבר נאמן ואהוב. רוני יחסר מאוד לכולנו". 

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד היום לדניאל: "רוני דניאל, האיש ששילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות, הלך היום לעולמו. רוני לא היה רק פרשן צבאי, הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד. ביקר כשצריך, נתן מילה טובה כשהגיע. הוא יחסר לכולנו על המרקע, ובלבבות. תנחומיי למשפחה וחיבוק גדול. יהי זכרו ברוך".

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מרכין ראש עם פטירתו של רוני דניאל, מבכירי הפרשנים לענייני צבא וביטחון בישראל. בעשורים האחרונים הוביל רוני את סיקור ענייני הצבא והביטחון לאורך מרבית ממערכות ישראל והיווה חלק בלתי נפרד מעולם התקשורת הישראלית. רוני שירת כמפקד ולוחם בצה, לחם במערכות ישראל, ביניהן מלחמת ששת הימים, במהלכה נפצע וחזר לחזית הלחימה, ומלחמת ההתשה. רוני המשיך בשירות המילואים שנים רבות והתקדם עד לדרגת סגן-אלוף, כמפקד גדוד מילואים וכסגן מפקד חטיבת רגלים. צבא ההגנה לישראל, מפקדיו וחייליו מצדיעים לפועלו של העיתונאי רוני דניאל לתקשורת הישראלית, לצה"ל ולציבור הישראלי ככלל. יהיה זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "'להיות ישר והגון זו לא הבלחה של רגע, זו דרך חיים' - כך תיאר בפניי רוני דניאל את תפיסת עולמו בהודעת הוואטסאפ האחרונה שכתב לי לפני מספר שבועות. איבדנו את פס הקול הייחודי, הישר והבוטח, ההגון והמקצועי של עיתונאי אוהב אדם, אוהב המדינה ואוהב העם. רוני דאג במשך שנים, מדי יום ביומו ,לכל חייל וחיילת ולביטחונה של מדינת ישראל, מאז היה לוחם ומפקד במלחמת ששת הימים ועד יומו האחרון. תנחומיי הכנים והדואבים למשפחתו של רוני ולכל אוהביו הרבים. יהי זכרו ברוך".