אחרי שלושה עשורים כחברה עצמאית, ג'קדה נמכרת ליוניפור מארה"ב

היקף הרכישה לא נמסר • ג'קדה שנוסדה ב-1990 ורשומה למסחר מעבר לדלפק בארה"ב מתמחה באוטומציה של תהליכי שירות לקוחות • החברה הרוכשת עוסקת בבינה המלאכותית בתחום שירות הלקוחות

יוחאי רוזנבלט, מנכ"ל ג'קדה / צילום: ג'קדה ישראל
יוחאי רוזנבלט, מנכ"ל ג'קדה / צילום: ג'קדה ישראל

חברת הטכנולוגיה הישראלית הוותיקה ג'קדה נמכרת לחברה האמריקאית Uniphore. החברה רשומה למסחר מעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי של כ-31 מיליון דולר, וככל הידוע היא נרכשת בפרמיה על המחיר הנוכחי של המניה, שהוא 5.15 דולר, אם כי החברות לא דיווחו מהו סכום הרכישה.

ג'קדה שנוסדה ב-1990 מתמחה באוטומציה של תהליכי שירות לקוחות, ומעסיקה כ-45 עובדים בהרצליה. החברה הרוכשת היא מפאלו אלטו קליפורניה, ועוסקת בתחום הבינה המלאכותית לתחום שירות הלקוחות. החברות מציינות כי ג'קדה תמשיך לפעול לאחר הרכישה כמרכז פיתוח ומצוינות בהרצליה.

לפי ההודעה, "החיבור של מוצרי ג'קדה לפלטפורמת הבינה המלאכותית וניתוח השפה של חברת יוניפור יעניק לארגונים יכולת מתקדמת לייעול ולמיכון תהליכי שירות לקוחות מורכבים, לצמצם באופן ניכר את היקף טעויות האנוש המתרחשות בתהליכים אלו ולקצר את זמן הטיפול בצרכי הלקוחות". כמו כן החברות מציינות כי רכישה זו באה בתקופה בה כמות האינטראקציות במוקדי שירות הלקוחות עולה, ואיתה גם מורכבות השיחות, במספר רב של ערוצי תקשורת.

מייסד ומנכ"ל יוניפור, אומש סצ'דב (Umesh Sachdev), אמר: "היום אנו מקבלים בברכה את ג'קדה לצוות יוניפור וחוגגים את תוספת הטכנולוגיה לפורטפוליו שלנו. מצאנו בג'קדה צוות מוכשר מאד של אנשי מקצוע שיעצימו את הצמיחה והחדשנות של יוניפור. כך נוכל להביא ללקוחותינו דרכים חדשות ומתקדמות, כאלו שיוכלו לספק ללקוחותיהם חוויית לקוח מהפכנית".

יוחאי רוזנבלט, מנכ"ל ג'קדה, אמר: "הלקוחות שלנו סומכים עלינו שנביא את הפתרונות הטובים, המתקדמים והחדשניים ביותר כדי שיוכלו להרחיב את עסקיהם. איחוד הכוחות עם יוניפור מחבר אותנו לצוות מנוסה ונלהב מעולמות שירות לקוחות, חוויית לקוח ואוטומציה חכמה. המגוון הרחב של היישומים והתחומים בהם מתמחה יוניפור תאפשר לנו להוביל את התעשייה בדרכים חדשות ומרתקות, כמו גם לספק פתרונות המייצרים ערך מוסף מתמשך ובידול עבור לקוחותינו".

ג'קדה החלה להיסחר בוול סטריט ב-1999, ובשנת 2012 עברה ממסחר בנאסד"ק למסחר מעבר לדלפק (OTC). ב-2016, קרן ההשקעות IGP של חיים שני ומשה ליכטמן נכנסה להשקעה בחברה, כשרכשה כרבע ממניות החברה בשלוש עסקאות שונות, בתמורה כוללת של כ-7.1 מיליון דולר ולפי מחירים של 4.5-5.95 דולר למניה. בהמשך היא הגדילה את ההחזקה שלה לכ-36% מהמניות אך הדיווח האחרון בנושא ההחזקה היה ב-2018. נכון לאותה שנה, מייסד החברה גדעון (גידי) הולנדר החזיק בכ-10% ממניות החברה.

את ג'קדה ייצגו בתהליך הרכישה עורכי הדין דן שמגר, רונן בצלאל וג'ונתן אטה ממשרד עורכי דין מיתר. מצד הרוכשת, ייצגו בישראל את יוניפור עורכי הדין דוני טולדנו ויונתן אחירון ממשרד ארדניסט בן נתן טולדנו.