עובדי סטודיו C לביהמ"ש: להביא בחשבון את המשך העסקתנו בבחירת הרוכש

עובדי הרשת שקרסה מבקשים מביהמ"ש כי במסגרת השיקולים להחלטה מי ירכוש את החברה, יש לקחת בחשבון את התחייבות הרוכש להמשך העסקת רוב העובדים, תוך מתן עדיפות להצעת שתבטיח העסקת מספר גדול יותר של עובדים לתקופה ממושכת ככל שניתן

סרטון הדגמה של סטודיו C / צילום: צילום מסך
סרטון הדגמה של סטודיו C / צילום: צילום מסך

נאמני סטודיו C פרסמו הזמנה להציע הצעות לרכישת נכסיה ופעילותה של החברה שהגישה בקשה לפירוק. בין נכסי החברה המפורסמים במודעה מצוין מלאי עסקי, רשימת לקוחות וזכויות מול גורמים שונים ומוניטין. את ההצעות ניתן להגיש לנאמנים עו"ד אייל אייכל ממשרד יגאל ארנון ושות' ורו"ח דרור אטיאס ממשרד ברזלי ושות', וזאת עד ל-4 באוגוסט.

נעדכן כי בעקבות הפרסום פנו מספר גורמים, גם מחו״ל, כולל גורמים המפעילים רשתות (ולא רק מתחום הכושר), לטובת קבלת מידע על הרשת. יש להניח כי הצעות קונקרטיות יוגשו ביום האחרון שפרסמו הנאמנים להגשת הצעות, 4 באוגוסט כאמור.

כעת מבקשים עובדי הרשת, שפנו לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי במסגרת השיקולים להחלטה מי ירכוש את החברה, יש לקחת בחשבון בנוסף לתמורה המוצעת את התחייבות הרוכש להמשך העסקת רוב העובדים (שמספרם עומד על כ-230), תוך מתן עדיפות להצעת שתבטיח העסקת מספר גדול יותר של עובדים לתקופה ממושכת ככל שניתן. בנוסף, העובדים מבקשים התחייבות כי לא יורעו תנאי העסקתם.

באי-כוחם של כ-120 מהעובדים הם עורכי הדין אופיר רונן ונעמה זיגדון. עו"ד רונן הסביר כי "אנחנו מבקשים שבית המשפט ייקח בחשבון לא רק את מספר העובדים שהרוכש יתחייב להעסיק, אלא את פרק הזמן שהוא יתחייב להעסיקם והתחייבות לכך שתנאי העסקת העובדים ערב הליכי חדלות הפירעון יהיו הרף המינימלי של תנאי העסקתם אצל המעסיק החדש".

עו"ד אופיר רונן / צילום: נדיה פונכץ
 עו"ד אופיר רונן / צילום: נדיה פונכץ

עוד הוא מציין כי חלק מהעובדים פעלו באמצעות הגשת חשבונית (כשהם הועסקו אצל מעסיקים נוספים במקביל), ועל כן לא ברור האם הם יוגדרו כעובדים או כנושים רגילים.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט מפרטים באי-כוחם של עובדי סטודיו C כי על בסיס פסיקות קודמות, מיוחסת חשיבות עליונה לזכות העובד ולהתפרנס בכבוד ולשמירה על מקום עבודתו ועל מקום עבודתם של מספר רב של עובדים, בעיקר ככל שבמקרה של סטודיו C מדובר על חלק ניכר מהעובדים שהן אימהות חד-הוריות. לדבריהם, חשיבות זו לפעמים אף גוברת על התמורה שתתקבל ממכירת בית העסק.