נחתם הסכם מימון של 907 מיליון דולר לפיתוח מאגר שננדואה של נאוויטס

מאגר הנפט הענק שננדואה, שנמצא במים הכלכליים של ארה"ב במפרץ מקסיקו, מוחזק בידי נאוויטס (53.1%) הישראלית ושותפותיה (46.9%) • עפ"י ההערכות המוקדמות, המאגר מכיל כ-431 מיליון חביות נפט ופיתוחו מתוכנן להסתיים עד סוף 2024

גדעון תדמור / צילום: דרור סיתהכל
גדעון תדמור / צילום: דרור סיתהכל

הישג משמעותי לשותפות הנפט נאוויטס פטרוליום, שבשליטת גדעון תדמור. היום (ב') דיווחה השותפות על חתימתו של הסכם מימון פרויקטלי בהיקף של 907 מיליון דולר, לפיתוח מאגר הנפט הענק שננדואה במים הכלכליים של ארה"ב במפרץ מקסיקו.

מאגר שננדואה מוחזק בידי נאוויטס (53.1%) הישראלית ושותפותיה (46.9%). עפ"י ההערכות המוקדמות, מכיל המאגר כ-431 מיליון חביות נפט ופיתוחו מתוכנן להסתיים עד סוף 2024.

תקציב הפיתוח הכולל של המאגר יעמוד על כ-1.8 מיליארד דולר, כך שחלקה של נאוויטס בפיתוח המאגר מסתכם בכ-950 מיליון דולר. את המימון הפרויקטלי, בהיקף של 907 מיליון דולר, יקבלו נאוויטס ושותפותיה מקונסורציום של בנקים זרים, בנקים ישראלים וגופים מוסדיים ישראלים, אותו יוביל בנק סוסייטה ז'נרל הצרפתי.

חלקה של נאוויטס בהסכם המימון יעמוד על 482 מיליון דולר, כאשר בראשותה גם אופציה להרחבת הסכם המימון ב-102 מיליון דולר נוספים. הריבית שתשולם בגין ההלוואות תהיה ריבית משתנה בטווח שבין LIBOR + 3.25% ועד LIBOR + 5.25%, בהתאם לשלבי בפרויקט.

נאוויטס ושותפותיה יעמידו את חלקן במימון לפרויקט עוד לפני מועד החלטת ההשקעה (FID), תוך יצירת מנגנון השלמות והתאמות ככל שיידרש. בכך מבקשות נאוויטס והשותפות בפרויקט להבטיח יציבות פיננסית מלאה לאורך תקופת פיתוח הפרויקט תוך נטרול סיכוני מימון בהקמה.

"החתימה על הסכמי המימון היא הבעת אמון של המוסדות הפיננסיים"

לאחרונה ביצעה נאוויטס רואד שואו של פגישות עם גופים מוסדיים לקראת גיוס של 150 מיליון דולר בהון, בהתאם לאישור האסיפה הכללית של השותפות. בנוסף, הודיעה נאוויטס היום על כוונתה להרחיב את סדרת אג"ח ב' שלה עם גיוס של עוד 50 מיליון דולר, בהמשך לאישור שהתקבל מחברת הדירוג S&P מעלות.

כמו-כן, מתכננת נאוויטס לגייס עוד 65 מיליון דולר מגופים מוסדיים באמצעות הנפקת מניות בכורה בחברה הבת, נאוויטס ארה"ב. החתימה על הסכמי מימון, השלמת הגיוסים וכן גיוס מקורות הון וחוב נוספים ברמת השותפות וחברת הבת בארה"ב, מציבים את נאוויטס לקראת קבלת החלטת השקעה סופית (FID) בפרויקט שננדואה, המתוכננת להתבצע במהלך חודש אוגוסט.

לדביר יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, "החתימה על הסכמי המימון היא הבעת אמון של המוסדות הפיננסיים בנאוויטס ובפרויקט שננדואה בפרט ומהווה הישג אדיר עבור נאוויטס, שמיישמת שוב את תוכניותיה וסוגרת חבילת מימון לפרויקט. זהו צעד מכריע בדרך להחלטת השקעה סופית (FID) בפרויקט, שצפויה להתקבל במהלך חודש אוגוסט.

"הצלחנו לפעול לגידור סיכונים, לייצר שילוב ואיזון נכון של הון וחוב ולהוביל את הפרויקט לקראת פיתוחו. לאחרונה פרעה השותפות את כל התחייבויותיה בגין האג"ח אותו גייסה עבור פרויקט בקסקין שפותח בהצלחה, תוך יצירת ערך רב למשקיעים ולמלווים ובכוונת נאוויטס להוכיח שוב את יכולותיה ולשחזר את הצלחתה גם בפרויקט הדגל שננדואה".

שננדואה הוא מהמאגרים הגדולים במפרץ מקסיקו של ארה"ב ובו רזרבות המוערכות בכ-431 מיליון חביות נפט. טרם רכישת המאגר על ידי נאוויטס, הושקעו בשננדואה 1.8 מיליארד דולר, תוך ביצוע של 9 קידוחי אקספלורציה, אימות, הערכה ורכישת מידע. לאחר השלמת הפיתוח בסוף שנת 2024, הפרויקט צפוי להפיק כ-80 אלף חביות נפט ביום, מארבע בארות הפקה.

הפרויקט צפוי ליצור לנאוויטס תזרים מהוון (בשיעור של 10%) של כ-1.4 מיליארד דולר ו-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) של כ-750 מיליון דולר בשנת ההפקה הראשונה (לפי מחיר חבית של 58 דולר). נקודת האיזון בפרויקט עומדת על מחיר של 16 דולר בלבד לחבית (ללא חישוב השקעות העבר).

נאוויטס פטרוליום, שנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-1 מיליארד שקל, פועלת בתחום הנפט בצפון אמריקה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים שכולל מאגרים שכבר החלו בהפקה מסחרית של נפט, כשסך חלקה במשאבי הנפט המוכחים עומד על כ-238 מיליון חביות. לאחרונה הודיעה נאוויטס על כניסה לתחום האנרגיות המתחדשות, בדגש על פרויקטי אנרגית רוח בים, יחד עם חברת אנלייט.