הלמ"ס: ירידה של 6.1% בשכר הממוצע בענף ההייטק בחודש מאי

השכר הממוצע במאי בהייטק ירד ל-26.5 אלף שקל בחודש על רקע עלייה בהיקף המשרות • השכר הממוצע במשק ירד ב-3% ל-11.3 אלף שקל בחודש

עבודה בהייטק. ירידה של 6.1% בשכר הממוצע
עבודה בהייטק. ירידה של 6.1% בשכר הממוצע

השכר הממוצע למשרת שכיר בענף ההייטק ירד ב-6.1% לעומת אפריל האחרון ל-26.5 אלף שקל על רקע עלייה בהיקף המשרות. מספר המשרות בתחום ההייטק עלה ב-0.8% לל-338.1 אלף, מה שמהווה 9.5% מכלל המשרות במשק. לעומת מאי אשתקד השכר הממוצע בענף ההייטק עלה ב-0.9%.

מקבלי השכר הגבוה ביותר בענף ההייטק הם השכירים בתחום מחקר מדעי ופיתוח שם השכר הממוצע הגיע במאי ל-30.1 אלף שקל. במקום השני, השכר הממוצע בתכנות וייעוץ המחשבים הגיע ל-25.89 אלף שקל - שם היקף המשרות המאוישות הוא הגבוה ביותר. הרף התחתון של השכר הממוצע בענף ההייטק הוא בתחום שירותי תקשורת עם שכר של 14.7 אלף שקל בחודש.

השכר הממוצע במשק למשכרת שכיר ירד ב-3% בחודש מאי לעומת אפריל ל-11.3 אלף שקל בחודש. שוק העבודה הישראלי רחוק מהתאוששות מלאה ומשיווי משקל, אך מספר המשרות עלה ב-15% בחודש מאי של השנה לעומת מאי אשתקד ל-3.55 מיליון משרות. לעומת אפריל של השנה שעברה, אז נרשם השיא של העובדים שהוצאו לחל"ת, מגובר במספר משרות הגבוה ב-35% לעומת אפריל אשתקד, ויותר ב-1.1% מאפריל האחרון.

בחודש מאי העלייה הגבוהה ביותר במספר משרות השכיר לעומת אפריל האחרון היה בענף שירותי אירוח ואוכל -14.4% ובענף אמנות בידור ופנאי - 5.1%. ענפים אלו היו הנפגעים העיקריים במשבר הקורונה.

הנתונים לא כוללים את העובדים שיצאו לחל"ת כתוצאה מהשלכות משבר הקורונה, וגם לא כוללים עובדים שמקבלים דמי אבטלה מהביטוח הלאומי. חישוב השכר הממוצע אינו מתייחס למספר הימים בחודש שבהם הועסק העובד.