אזעקות נשמעו בגולן ובגליל: השיגורים הגיעו מלבנון

דובר צה"ל מסר שמדובר בכ-10 שיגורים לעבר הצפון, שמרביתם יורטו על ידי כיפת ברזל • צה״ל משיב אש • חיזבאללה לקח אחריות על הירי • לא דווח על נפגעים

רמת הגולן / צילום: איל יצהר
רמת הגולן / צילום: איל יצהר

אזעקות נשמעו בגליל ובגולן, במקום נשמעו הדי פיצוצים. המאורע מגיע לאחר שלפני יומיים נורה מטח רקטות באזור קריית שמונה. לא דווחו נפגעים. צה"ל משיב כעת באש פגזים לעבר חוות שבעא בדרום לבנון, האזור ממנו בוצע הירי. ברמת הגולן התפתחה שריפת קוצים. רה"מ בנט ושר הביטחון גנץ נמצאים כעת בקריה עם הרמטכ"ל לצורך התייעצות.

חיזבאללה לקח אחריות על האירוע ואמר שהוא ב"תגובה להפגזות האויב בימים האחרונים". 

מדובר צה"ל נמסר: "19 רקטות נורו משטח לבנון - 3 התפוצצו בשטח לבנון ולא חצו את הגדר. 10 יורטו ע״י כיפת ברזל. 6 נפלו בשטחים פתוחים בשטח ישראל.

"צבא לבנון תפס את המשגר שירה לעבר ישראל, עם לוחמי חיזבאללה שירו. זה מלמד על חוסר השליטה וחוסר המשילות של חיזבאללה בדרום לבנון. הוא מנסה להיות הריבון, אבל בירי הזה חיזבאללה הראה שהוא לא הריבון - זו תגובה מתונה על תקיפת צה״ל, על מנת לא לדרדר את המצב. הירי לפני יומיים שעומדים מאחוריו ארגונים פלסטיניים לא היה באישור חיזבאללה וגם לא בידיעתו. העובדה שחיזבאללה ירה עכשיו היא ניסיון שלו להראות משילות ולהראות שהוא השולט בדרום לבנון".

לפי דיווחים בלבנון, מי שתפסו את רכב השיגור של חיזבאללה הם תושבים דרוזים מאזור השיגור, שזעמו כי חיזבאללה יורה סמוך לכפריהם. ברכב עוד היו רקטות, שנמסרו לצבא לבנון כשהוא הגיע. אנשי חיזבאללה עזבו את הרכב ונמלטו.

מעיריית קריית שמונה נמסר: "ההנחיה לתושבי קריית שמונה - שגרה מלאה. יחד עם זאת אנחנו בהחלט מודעים למצב המתוח ומבקשים מהתושבים להיות ערניים וקשובים להודעות שנוציא מעת לעת בהתאם למצב.

"המקלטים שנפתחו ביום שלישי בעקבות נפילת הרקטה בעיר יישארו פתוחים גם בסוף השבוע כדי להעניק תחושת ביטחון לתושבים. ראש העיר אביחי שטרן וקב"ט העירייה דקל אריה נמצאים בקשר רציף עם גורמי הצבא וכאמור בשלב זה שגרה מלאה בקריית שמונה".

גורם ביטחוני מסר כי "צה"ל פועל בימים האחרונים בתקיפות נרחבות בלבנון, לרבות ירי ארטילרי ותקיפות תשתית באמצעות מטוסי קרב, כפי שלא בוצע שנים. מערכת הביטחון מכינה אופציות נוספות לתגובה באמצעים שונים, גלויים וסמויים, בהתאם להתפתחויות.
המשך הפעולות יהיה בהתאם לצרכים המבצעיים, ולוחות הזמנים שנוחים לישראל".