ראש המל"ל מאיר בן שבת בישיבת פרידה: בלימת איראן היא יעד בעדיפות עליונה

ועדת החוץ והביטחון קיימה היום ישיבת פרידה מראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת • במהלך הישיבה, הדגיש בן שבת כי בלימת איראן היא עדיין יעד בעדיפות עליונה, וכי יש לחזק את ביטחון הפנים והמשילות

מאיר בן שבת בישיבת הפרידה בוועדת החוץ והביטחון / צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
מאיר בן שבת בישיבת הפרידה בוועדת החוץ והביטחון / צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ראש המטה לביטחון לאומי היוצא, מאיר בן שבת, אמר היום (ב') כי ישראל היא מדינה חזקה ומצבה האסטרטגי הוא טוב. לדבריו, המאזן האסטרטגי הוא חיובי, אך שברירי ומרובה אתגרים. בישיבת פרידה בוועדת החוץ והביטחון הדגיש בן שבת כי בלימת איראן היא עדיין יעד בעדיפות עליונה. "אתגר זה תופס מקום נרחב ומרכזי בסדר היום המדיני והביטחוני שלנו וכך ראוי שיהיה, עד שנבטיח זאת".

בן שבת הוסיף כי במישור הפנימי, חיזוק המשילות וביטחון הפנים הוא אתגר מרכזי לכל מערכות המדינה. "נדרש שילוב זרועות, מאמץ נחוש ואולי גם פתרונות לא שגרתיים, כדי להביא לצמצום הנשק הבלתי-חוקי ולחיזוק הביטחון האישי של אזרחי המדינה, בכל מקום ובכל זמן", אמר.

הוא ציין כי במהלך ארבע שנות כהונתו היה עד לאירועים היסטוריים, שותף להתרחשויות בעוצמה ובאינטנסיביות שספק אם היו בעבר. "זכיתי להכיר אנשים מצוינים, לראות את פניה היפות של ישראל, לחתום על הסכמי שלום ולהשתתף במהלכי לחימה. ראיתי מערכות מרכזיות של המדינה בפעולתן, בשעות מבחן וברגעי שיא. התרגשתי מדי יום מביטויי ההערכה וההתפעלות כלפי מדינתנו, מצד שועי-עולם, ראשי מדינות, מלכים, נשיאים ושרים".

יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק, הודה לבן שבת על תרומתו לביטחון ישראל. "מעטים האנשים במדינת ישראל שיודעים את תרומתך העצומה בכל הקשור לביטחון המדינה, תמיד בצנעה ותמיד במקצועיות רבה מאוד". גם ח"כ יוסי שיין בירך את בן שבת: "אני יודע על משימותיך הגדולות, שלא כולם יודעים עליהן ואני חושב שתרומתך הייתה מפוארת. לא תמיד הציבור יכול להעריך את עומק תרומתם של משרתי הציבור ומסירות הנפש ממש". חברת הכנסת אמילי מואטי הצטרפה לדברים: "בטיסתך האחרונה לרבאט, בירת מרוקו, שמתי לב להמון ניואנסים בדינמיקה, והיה מאוד מרגש, אנושי ומרחיב אופקים. "

יו"ר הוועדה הקודם, ח"כ צבי האוזר, אמר: יש מקרים בהם רבים חייבים הרבה למעטים, והם אפילו לא יודעים עד כמה, ואתה אחד המקרים הללו. המשמרת שלך הצטיינה בשני אתגרים קשים - הקורונה, בה המל"ל היה ראש החץ בהובלה בחודשים הראשונים והקשים, ואי הוודאות הפוליטית במשך קרוב לשנתיים, אשר פגעה בעבודה הסדירה של המל"ל ובקשב של הדרג המדיני-פוליטי. בסיטואציה זו מילאת תפקיד חשוב וממלכתי קדוש, שירתת את הציבור נאמנה, ולא פעם ולא פעמיים אף נעשה לך עוול משמעותי".