תו ירוק מגיל 3 וצמצום התקהלויות: קבינט הקורונה ידון בהגבלות חדשות

בדיון בו השתתפו אתמול בנט, ראשי מערכת הבריאות ובכירי משרד האוצר הוחלט להחיל תו ירוק על המוסדות הציבוריים והפרטיים • בין השאר התו הירוק יוחל על בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, כל אירועי התרבות והספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים, ספריות, מסעדות ובתי מלון • הוא יחייב כל אדם וילד מעל גיל שלוש • מועד כניסתו לתוקף של התו הירוק המורחב ייקבע היום

רחוב דיזנגוף, תל אביב בתקופת הקורונה / צילום: כדיה לוי
רחוב דיזנגוף, תל אביב בתקופת הקורונה / צילום: כדיה לוי

תו ירוק מגיל שלוש בבריכות השחייה, במסעדות ובעסקים: לאחר דיון בן שעתיים שנערך אתמול בהשתתפות ראש הממשלה בנט, ראשי מערכת הבריאות ובכירי משרד האוצר הוחלט להחיל תו ירוק על כל ענפי המשק החל מגיל 3, ובמקביל להתחיל לערוך בדיקות המוניות בכל הארץ במטרה לזהות חולים מאומתים ולהוציאם לבידוד, כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. ועדת השרים תתכנס היום בשעה 17:00 בקריה בתל-אביב.

על פי ההחלטה יוחל תו ירוק על המוסדות הציבוריים והפרטיים, ובהם, בין השאר: בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, כל אירועי התרבות והספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים, ספריות, מסעדות ובתי מלון, ועוד והוא יחייב כל אדם וילד מעל גיל שלוש. מועד כניסתו לתוקף של התו הירוק המורחב ייקבע היום בישיבה של קבינט הקורונה, בהתאם להיערכות להשלמת הקמתו של מערך הבדיקות המהירות (נכון לרגע זה, פרוסות כבר 150 עמדות והכוונה היא לפחות להכפילן).

התשלום על הבדיקות יתבצע לפי מתווה הבא:
גילאי 0-3: פטורים מתו ירוק
גילאי 3-12: בדיקות במימון המדינה
גילאי 12 ומעלה: בדיקות במימון פרטי (רק ללא מחוסנים מבחירה)

עוד נקבע כי בימים הקרובים תתרחב באופן משמעותי פריסת מתחמי הבדיקות המהירות על מנת שיהיו נגישות בכמות גדולה לכל אזרחי ישראל. עוד הוחלט להמליץ כי באירועים בבתים פרטיים ודומיהם (שבהם לא חל תו ירוק) תיקבע מגבלת התקהלות כזו: במקום סגור - עד 50 אנשים ובמקום פתוח - עד 100 אנשים.

בדיון השתתפו שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרדו נחמן אש יחד עם הממונה על שירותי בריאות הציבור דר אלרעי פרייס, דר סלמן זרקא והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי. מטעם משרד האוצר השתתף בדיון הממונה על אגף התקציבים יוגב גורדוס, מנכ"ל המשרד רם בלינקוב והשר חמד עמאר וכן מנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס.

קבינט הקורונה יכונס היום כדי לדון בהמלצות ולאשרן.