הסטארט-אפ שיושב בשכונת שפירא ונלחם בתחושת הבדידות: ביקור במטבחון של VENN

יש להם ארון ממתקים מלא כל טוב, חדר ג'מג'ומים גם לזייפנים, ובימים לחוצים במיוחד, הם משחררים את הסטרס בשיעור יוגה • ביקרנו ב-VENN • הברזייה, מדור חדש

מימין: אלון אופנהיימר, מטר כהן, שגב חביב. במטבחון של VENN / צילום: איל יצהר
מימין: אלון אופנהיימר, מטר כהן, שגב חביב. במטבחון של VENN / צילום: איל יצהר

המטבחון של: 

VENN, פלטפורמה לחוויית מגורים קהילתית

משתתפים בשיחה:

1. אלון אופנהיימר, 38, נשוי + 2, גר בת"א, מנהל אופרציה ושירות בישראל, חמש שנים בחברה. 

2. מטר כהן, 37, רווקה, גרה בת"א, product design lead, שנה וחצי בחברה.

3. שגב חביב, 27, נשוי טרי, גר בחולון, full stack, שנתיים וחצי בחברה.

מה מיוחד במטבחון: 

פיסטוקים, אגוזי מלך, שקדים, בננות מיובשות, גרנולה וקוואקר. מקלות קינמון, קפה, סוכר חום. במקרר חלב מכל הסוגים האפשריים, בירות קרות ויין. דבש, שוקולד למריחה, סלט טונה, סלט ביצים, ממרח זיתים ולחם שחור. ארון ממתקים וארטיקים טבעיים ומצופים.

על מה מדברים: 

מה זה VENN? סטארט-אפ ישראלי שמפתח פלטפורמה טכנולוגית ליצירת "חוויית מגורים ייחודית" בשכונות ובקהילות. המטרה היא ליצור תחושת שייכות עבור הדיירים. שגב: "הדיירים יכולים להתחבר באמצעות האפליקציה שלנו. יש גם חללים משותפים, שבהם דיירים יכולים לארגן אירוע ולהיעזר ברכזות הקהילה שלנו". אלון: "אחד הדיירים ארגן גראז' סייל והגיעו למעלה ממאה איש. יש ארוחות משותפות, מסיבות בריכה, פילאטיס". שגב מדגים באפליקציה איך כל אחד יכול להציע שירותים כמו קואצ'ינג, ובייביסיטר. יש גם מרקט פלייס ופיד פעיל.

מאיפה הגעתם? שגב למד לבד לתכנת בגיל 14 בכמה שפות. למרות זאת התעקש להתגייס לקרבי, ויום אחרי השחרור התחיל ללמוד מדעי המחשב בצורה מסודרת באוניברסיטה. הוא הגיע ל-VENN כאחראי על מסד הנתונים של המשתמשים. יש לו אוסף ברווזי גומי שהביא מכל מדינה שביקר בה בעולם. "תוך כדי העבודה אני מסביר לברווז את הבעיות ובמהלך הדיבור, מבין איך לפתור אותן".

מטר טסה בגיל 20 לעבוד כדוגמנית באירופה, המשיכה לקנדה וניו יורק, ואז למדה עיצוב ותקשורת חזותית, עם התמחות בטכניקה קריאטיבית. היא חזרה לארץ לפני הקורונה, והתחילה כאן אחרי שחיפשה מקום "ביתי ומשמעותי".

אלון, נצר למקימי מסעדת "פינגווין" המיתולוגית בנהריה, ניהל את המסעדות של יונתן רושפלד ועדי שטראוס, ואחרי תשע שנים התגלגל ל-VENN שהייתה אז בחיתוליה. בהתחלה היה אחראי על חיבור עם עסקים מקומיים, והיום הוא מנהל את כל האופרציה והשירות בישראל. מוכן לטוס לחו"ל עם אשתו רק כדי לאכול במסעדה טובה.

במשרדי VENN / צילום: איל יצהר
 במשרדי VENN / צילום: איל יצהר

מה אוכלים? המטה של VENN נמצא בשכונת שפירא בת"א, שם החברה נוסדה. (מאז התרחבה גם לברלין, קנזס וניו יורק).

משתדלים לאכול ביחד כמה שיותר. אלון: "לפעמים יושבים בבית הקפה השכונתי לסלט טוב או במסעדה הבוכרית המצוינת שמתחת".

קורונה: תחושת הבדידות גברה והמודל של החברה הפך ליותר רלוונטי. מטר: "ראינו איך שכנים דואגים אחד לשני, שולחים ארגזי אוכל למבודדים ולחולים. כשאחת הדיירות הייתה בבידוד אצל ההורים, מישהו האכיל את החתולה". עובדים יום אחד מהבית והשאר במשרדים, תשע שעות.

ערך מוסף: בימים לחוצים, שני חבר'ה מהמשרד עושים לכולם שיעורי יוגה. בחדר מוסיקה אפשר לג'מג'ם כשמתחשק ולעשות גם פילאטיס וכושר. שגב: "יש לנו באפליקציה 'שכונה' משלנו לעובדים, עם פיד בועט".

על מה מדברים? שגב: "על הכול. התייעצתי עם מטר איך להציע נישואים, ולחתונה כולם התייצבו. בקורונה עשינו הפסקות קפה משותפות בזום". אלון: "מטבע הדברים, אנחנו מדברים על קורונה ופוליטיקה, ואני חייב לשתף תמונות של הילדים".

מה לובשים? אלון רגיל מהעבודה הקודמת לבוא במכנסיים ארוכים, שגב עם כפכפים ומכנסיים קצרים, ומטר אומרת שיש כמה בנות שמתעלות מעל סנדלי השורש ודופקות הופעה.

מה הלאה? סבב הגיוס האחרון שעמד על 70 מיליון דולר, עשה בוסט אדיר וכולם רוצים להישאר. מטר חזק בלגייס מעצבים, שגב מחפש מפתחים ואלון, שהיה פה ממש מההתחלה, אומר שהסוד הוא שכל אחד מהעובדים יכול להשפיע על מה שקורה בחברה, "התגמול היפה שאנחנו מקבלים, והאופי המיוחד הופכים את VENN לשמורת טבע".