טרמינל X מאבדת גובה; "עומדים מאחורי היעדים שקבענו"

מניית חברת טרמינל X איבדה כ-7.5% מערכה בתוך שני מי מסחר, לאחר שהחברה פרסמה אתמול תוצאות מעורבות לרבעון השני • את הרבעון סיימה טרמינל X עם שיפור נוסף בפרמטרים התפעוליים, אבל גם עם האטה בקצב הצמיחה

טרמינל X / צילום: יח''צ
טרמינל X / צילום: יח''צ

מניית חברת טרמינל X  איבדה כ-7.5% מערכה בתוך שני מי מסחר, לאחר שהחברה פרסמה אתמול (ד') תוצאות מעורבות לרבעון השני של 2022. עם זאת, גם לאחר ירידה זו, נותר מחיר המניה גבוה יותר ממחירה בעת ההנפקה לציבור בסוף חודש יולי השנה.

טרמינל X, שבשליטת קבוצת פוקס, עוסקת בתחום המסחר הקמעונאי המקוון. החברה עוסקת ביבוא, שיווק ומכירות של פריטי אופנה ולייף סטייל באמצעות אתר הסחר המקוון Terminal X. האתר משמש כפלטפורמה למכירת מותגים מקומיים ובינלאומיים, לצד מותגים פרטיים.

את הרבעון השני של 2021 סיימה טרמינל X עם שיפור נוסף בפרמטרים התפעוליים, אבל גם עם האטה בקצב הצמיחה וירידה ברווח הנקי כתוצאה מעלייה בהוצאות המימון החשבונאיות. הכנסות החברה צמחו ברבעון השני ב-41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-66.6 מיליון שקל.

לדברי החברה, מגמת הצמיחה באה לידי ביטוי בגידול במספר הביקורים באתר החברה ובמספר הלקוחות הפעילים. כמו כן, נרשם גידול במספר ההזמנות וגידול בסל הממוצע.

עם זאת, בהשוואה לשיעור צמיחה בהכנסות של 265% שהציגה החברה ברבעון הראשון של 2021, מדובר על האטה חדה בקצב הצמיחה, שהושפעה ממועדי הסגרים. בעוד שב-2020 הוטל סגר בין אמצע מרץ לסוף מאי, ב-2021 הוטל הסגר רק בחודשים ינואר-פברואר.

כך שאם ברבעון השני אשתקד היו החנויות במרכזים המסחריים פתוחות באופן מלא למשך 54 ימים בלבד, הרי שברבעון השני השנה הן כבר היו פתוחות באופן מלא בכל תקופת הרבעון. בסך-הכול צמחו ההכנסות במחצית הראשונה של 2021 ב-120% ל-159.7 מיליון שקל בעקבות הסגרים והמגבלות שהוטלו לאור משבר הקורונה שבמסגרתם החנויות הפיזיות היו סגורות.

עם זאת, לדברי החברה מדובר בשיעור צמיחה חריג, שנבע מהסגר הנוקשה שהוחל בישראל בחודשים ינואר-פברואר 2021. עוד עולה מהדוחות כי הרווח הגולמי של טרמינל X צמח ברבעון השני ב-38.6% ל-32.5 מיליון שקל, אולם שיעורו מסך המכירות ירד ל-48.8% לעומת 49.7% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של החברה צמח ברבעון השני ב-46.8% ל-3.7 מיליון שקל והיווה 5.6% מההכנסות, לעומת 5.4% ברבעון המקביל אשתקד. למרות זאת, הרווח הנקי ברבעון השני ירד ב-32.5% ל-1.2 מיליון שקל בלבד (1.8% מההכנסות), לאחר שהחברה הגדילה ב-1.5 מיליון שקל את הוצאות המימון כתוצאה מיישום תקן IFRS16 על הסכם נחכירה של המחסן הלוגיסטי, וכן הפרשי שער מעסקאות הגנה בגין הדולר.

נכון לסוף יוני השנה, היו לחברה 660.4 אלף לקוחות רשומים באתר, מתוכם 530.5 אלף המוגדרים כלקוחות פעילים. כמות ההזמנות ברבעון השני הסתכמה ב-300.8 אלף, לעומת 218.7 הזמנות ברבעון המקביל אשתקד; ואילו הסל הממוצע להזמנה עמד ברבעון השני על 318 שקל, לעומת 292 שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

בחודש שעבר השלימה טרמינל X הנפקה ראשונה לציבור, בה גייסה 105 מיליון שקל. קודם להנפקה גייסה החברה 107 מיליון שקל מבעל השליטה באתר אסוס.

לדברי ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל X, "אנו מאמינים שההנפקה המוצלחת והכנסת השותף האסטרטגי יסייעו לנו ליישם את תכנית העבודה, שכוללת בין היתר כניסה לקטגוריות חדשות וגיאוגרפיות נוספות במטרה להביא לידי ביטוי המשך צמיחה מהירה.

"ברבעון השני המשכנו לשפר את חוויית האיקומרס הייחודית שלנו, בין היתר על-ידי הרחבת כמות המותגים בפלטפורמה עם כניסתם של 25 מותגים חדשים, ביניהם דקטלון, נטאשה דנונה ו-Question Mark. אנו עומדים מאחורי היעדים שקבענו בהנפקה לצמיחה שנתית בהכנסות בטווח של 40%-70% ובשיעור EBITDA שנתי בטווח של 12%-16%".