עם לוח מחיק אינסופי וטכנולוגיית סאונד מרחבית: פייסבוק השיקה חדרי עבודה וירטואליים

צעד נוסף בתחום המציאות המדומה: פייסבוק השיקה את גרסת הבטא של Horizon Workrooms - חדרי עבודה וירטואלים שמאפשרים שימוש במשקפי Oculus Quest 2 של החברה עבור פגישות ושיחות ועידה • בין הפיצ'רים: הצטרפות לפגישות כדמות מצוירת

חדר עבודה וירטואלי של פייסבוק / צילום: פייסבוק
חדר עבודה וירטואלי של פייסבוק / צילום: פייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק הודיעה היום (ה') על השקת גרסת הבטא של Horizon Workrooms. חדרי העבודה שפייסבוק משיקה מאפשרים שימוש במשקפי המציאות המדומה של החברה, Oculus Quest 2, בשביל לקיים פגישות או כל צורך של אנשים שרוצים לעבוד באותו חדר וירטואלי. "שיטות העובדה שלנו משתנות. יותר אנשים עובדים מרחוק, יותר אנשים רוצים אפשרויות עבודה יותר גמישות ויותר אנשים חושבים מחדש מה זה אומר להיות במשרד", נכתב בהודעת פייסבוק.

גרסת הבטא זמינה להורדה בחינם בחנות של המשקפיים - ולפי ההודעה של החברה, רק במדינות שהקווסט נתמך בהן. בישראל לדוגמה, הקווסט 2 לא משווק, אך משתמשים בארץ כבר ניסו להוריד והצליחו - כך שלמרות שישראל לא ברשימה של המדינות הנתמכות, נראה שהשירות עדיין יעבוד.

חדרי העבודה משתמשים במעקב אחרי השולחן ומיקום המקלדת, מעקב אחר הידיים, שיתוף מסך מרחוק, שילוב שיחות ועידה בוידיאו ועוד. החברה מספרת שהיא כבר משתמשת בחדרי העבודה האלו בשימוש פנימי, והם חושבים שזו אחת "הדרכים הטובות ביותר לעבוד אם אינכם יכולים להיות ביחד פיזית".

למי שנשאר בפיג'מה יש אפשרות להצטרף גם כדמות מצוירת

על פי החברה, אפשר להצטרף לפגישות גם כאווטאר (דמות מצוירת) וגם להצטרף בשיחת וידיאו. החברה הכריזה על כמה תכונות שיהיו בתוך השירות החדש: "שימוש בשולחן העבודה, המחשב והמקלדת" - אתם תוכלו להכניס את המוצרים האלו לתוך חלל העבודה הווירטואלי, גם לראות פיזית את המקלדת שלכם ב-VR וגם לכתוב הערות בזמן הפגישה, להציג קבצים מהמחשב או לשתף מסך.

בשיחה עם האווטארים, החברה הכניסה שימוש בטכנולוגיית Spatial Audio - משמע טכנולוגיית סאונד מרחבית שתיתן לכם את התחושה של אזורי הסאונד. לדוגמה - אם בפגישה הווירטואלית אתם יושבים מול הדמות המדברת, אתם תשמעו את הסאונד מקדימה. אם הדובר יושב משמאלכם, אז משם יהיה הסאונד.

עוד כלים שהחברה הכניסה: לוח מחיק וירטואלי, שיתוף וסנכרון - הרשת החברתית הכניסה לוח אינסופי שמשתתפים יוכלו לצייר עליו ולהעלות רעיונות. לפי החברה, אנשים יוכלו להשתמש בשלט של הקווסט כטוש או עט ולכתוב על הלוח. מבחינת החוויה, פייסבוק אומרת שלא יהיה צורך להשתמש בשלטים כדי שיראו את הידיים שלכם. החדר יותאם לפי הצרכים שלכם - לדוגמה אם זה חלל עבודה, שיחה קבוצתית או פרזנטציה, החדר ידע לסדר את עצמו בהתאם לפי מספר האנשים.

הרשת החברתית מדברת על שיפור הפרודוקטיביות ושידרוג חווית העובדה המשותפת. הפרויקט החדש הוא של חטיבת מעבדות המציאות של פייסבוק - Facebook Reality Labs. במרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בתל אביב פועל צוות ישראלי של מעבדות המציאות - ולפי החברה לוקח חלק פעיל בפיתוח חלק מהטכנולוגיות האלו.