אי.בי.אי: הרווח ברבעון השני עמד על 34.5 מיליון שקל

בית ההשקעות פרסם את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון, בו רשם עלייה של 21% • במחצית הראשונה של השנה עמד הרווח על 111.4 מיליון שקל, לעומת 22 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020

דייב לובצקי, מנכ''ל אי.בי.אי / צילום: אילן בשור
דייב לובצקי, מנכ''ל אי.בי.אי / צילום: אילן בשור

בית ההשקעות אי.בי.אי פרסם היום (ה') את הדוחות שלו, מהם עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2021 רשמה החברה רווח בסך של 111.4 מיליון שקל בהשוואה לסך של 22.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 400% ביחס למחצית השנה בה התפרצה מגפת הקורונה. הרווח ברבעון השני עמד על 34.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 28.4 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2020, עלייה של 21%.

במחצית הראשונה הסתכמו הכנסות הקבוצה מפעילות לסך של 325 מיליון שקל. הכנסות אלו כוללות הכנסה חד פעמית בסך של כ-41 מיליון שקל בגין מכירת חברת הלמן אלדובי, זאת לעומת סך של כ-200 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני לשנת 2021 הסתכמו הכנסות הקבוצה מפעילות לסך של 136 מיליון שקל, לעומת סך של 113 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה. עיקר השינוי בהכנסות נבע מגידול בהכנסות מדמי ניהול קרנות נאמנות, דמי ניהול תיקים ושותפויות השקעה, שירותי ניהול תפעוליים והוניים והשקעות הנוסטרו.

לצד פעילות ניהול התיקים, החברה מנהלת 22 שותפויות השקעה, מתוכן 16 שותפויות השקעה בתחום הנדל"ן, שתי שותפויות השקעה בתחום מתן שירותי אשראי חוץ בנקאיים וארבע שותפויות המשקיעות בנכסים פיננסים. היקף נכסים בשותפויות השקעה עומד על 3.4 מיליארד שקל והיקף נכסים בניהול התיקים עומד על 28.2 מיליארד שקל.

מגמה זו נמשכה במהלך הרבעון השני לשנת 2021 בו המשיכה החברה בפיתוח מוצרי השקעה ומקורות רווח חדשים בתחומי פעילות שונים לרבות תחומי פעילות בעלי מתאם נמוך לשוקי ההון בארץ ובעולם. בתוך כך, המשיכה החברה בהקמת שותפויות השקעה מוגבלות לרבות קרן ריט אשר צפויה להשקיע בנכסי נדל"ן בספרד וקרן הצפויה להעמיד מימון קצר טווח לחברות נדל"ן בארה"ב. כמו כן, החברה פועלת להקמת קרן הצפויה להשקיע במלונות בישראל .

מטרת החברה בהקמת הפעילויות המתוארות לעיל, היא הגדלת סל המוצרים המוצעים על ידיה ללקוחותיה, זאת לצד המשך פיתוח וחיזוק פעילויות הליבה המסורתיות שמהותן ניהול השקעות בניירות ערך. עוד יצוין כי ברבעון השני נמשכה מגמת הצמיחה בפעילות המסחר העצמאי בחבר הבורסה.

מנכ"ל בית ההשקעות אי.בי.אי, דייב לובצקי, אמר בשיחה עם גלובס כי "הרבעון החולף היה רבעון מצוין לאי.בי.אי, בדומה לכל בתי ההשקעות. רשמנו עלייה בכל אחד מתחומי הפעילות התפעוליים. מצד אחד אני שמח ומצד שני המצב מדאיג כי השווקים משוגעים. אני לא זוכר כזו כמות של כספים שמגיעה מההייטק".

בהתייחסו לגיוון הפעילות של אי.בי.אי, אמר לובצקי כי בכל שותפויות ההשקעה קצב ההכנסות עלה באופן אקספוננציאלי. "אין ספק שהרבעון השני היה חזק מאוד, בוודאי לגופים שהם לא מוטי תשואה ספציפית אלא יותר נותני שירותים פיננסיים כמונו. בנוסף, ראינו את המשך המגמה של מעבר של הציבור מהבנקים לחברי הבורסה הפרטיים וזה מתבטא בדוחות שלנו".