אלון מאסק: עובדים על רובוט דמוי אדם שיילך במקומנו למכולת

לפי מאסק, החברה תשחרר אב טיפוס של הרובוט "מתישהו בשנה הבאה" • הרובוט דמוי האדם מבוסס על שבבים וחיישנים בהם מכוניות טסלה משתמשות בתכונות נהיגה עצמית • גובהו כ-1.72 מטר, הוא שוקל 125 פאונד והוא יוכל לרוץ כ-2 מטר לשנייה

הרובוט האנושי של טסלה / צילום: צילום מסך
הרובוט האנושי של טסלה / צילום: צילום מסך

מנכ"ל טסלה, אלון מאסק, אומר שהחברה שלו עובדת על "Optimus" - רובוט אנושי והיא תשחרר אב טיפוס "מתישהו בשנה הבאה". ההכרזה הזו פורסמה במסגרת "AI Day" של החברה, סדרת שיחות טכנולוגיות בהנחיית טסלה בקליפורניה לגיוס כישרונות של למידת מכונה.

 

לפי מאסק, הרובוט דמוי האדם מבוסס על שבבים וחיישנים בהם מכוניות טסלה משתמשות בתכונות נהיגה עצמית. הגובה שלו 5 רגל ו-8 אינץ', משמע כ-1.72 מטר. הוא יוכל לשאת 45 פאונד, להרים 150 פאונד ושוקל 125 פאונד. הוא יכול לרוץ כ-2 מטר לשנייה.

מאסק שדיבר רבות על הפחד שלו מבינה מלאכותית בורחת, אמר שטסלה מתכננת את הרובוט ברמה המכנית כך "שאתה יכול לברוח ממנו וסביר להניח להשתלט עליו". הרובוטים נועדו לעשות את המשימות "הלא בטוחות, חוזרות או משעממות", כך נכתב באתר החברה. "הוא אמור להיות מסוגל ללכת לחנות ולהביא לי מצרכים, דברים כאלה", אמר מאסק.

למעשה מהלך כזה יכול לשנות את כלכלת העולם בזה שיורידו עלויות עבודה, שכן יהיו רובוטים שיעשו את המשימות האלו ולא ידרשו בני אדם. מאסק הזהיר שהרובוט "כנראה לא יעבוד בהתחלה".