מנכ״ל אינטל על סגירת רילסנס: ״לא בששת תחומי הליבה שלנו״

בהתבטאות ראשונה לאחר ההחלטה לסגור את חטיבת רילסנס אמר מנכ״ל אינטל פט גלסינגר כי "לכל אחד ממנהלי החטיבות שלנו יש מושג מאוד ברור לגבי מיקוד השוק שלו - כך שאם אחד מהמוצרים שלנו מתאים לאחד מהם, אני מוכן להשקיע בו. ואם הוא לא מתאים, אז לא אשקיע בו" • אתמול הודיעה אינטל לעובדי חטיבה אחרת, אינטל ספורטס, על כוונתה לסגור גם את פעילות זו

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: אינטל
פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: אינטל

"לכל אחד ממנהלי החטיבות שלנו יש מושג מאוד ברור לגבי מיקוד השוק שלו - כך שאם אחד מהמוצרים שלנו מתאים לאחד מהם, אני מוכן להשקיע בו. ואם הוא לא מתאים, אז לא אשקיע בו". כך אמר הלילה מנכ״ל אינטל פט גלסינגר בהתבטאות ראשונה לאחר ההחלטה לסגור את חטיבת רילסנס, שלה פעילות גם בישראל. "כיצד יוצאים מהפעילויות האלה? עוברים עליהם אחד-אחד, ובודקים האם הוא מתאים לכל אחד משש היחידות העסקיות שלנו״.

בימים אלה עוברת אינטל העולמית שינויים מרחיקי לכת בעקבות כניסת המנכ״ל החדש פט גלסינגר והחזון החדש שלו, להחזיר את אינטל לתחומי הליבה שלה - ייצור ופיתוח שבבים מתקדמים למחשבים ניידים ולשרתים - להתמקד בתחומים מוגדרים בהם יש לה יתרון תחרותי, אל מול ענקיות כמו אנבידיה, קוואלקום, אפל ו-AMD.

בין התחומים בהם תתמקד אינטל בעידן גלסינגר: מעבר לייצור עבור חברות אחרות, פיתוח תחום הרכב האוטונומי (חטיבת מובילאיי), פיתוח וייצור שבבים לעיבוד גרפי, שבבי תקשורת מתקדמים לשרתים ולספקיות תקשורת ושבבים למחשבים ניידים.

״תחום השבבים האופטיים, למשל, נמצא בחיתוליו, אבל הוא עשה התקדמות יפה עד עכשיו והוא מתאים לתחום שבבי השרתים והתקשורת שלנו. בחנו את המוצר הזה והחלטנו להשקיע בו אפילו יותר,״ אמר גלסינגר לאתר חדשות הטכנולוגיה CRN. על מוצר רילסנס אמר גלסינגר: ״יש שם כמה נכסים טובים שהיינו יכולים להשתמש בהם, אבל הם לא מתאימים לששת תחומי הליבה שהחלטתי שנתמקד בהם״.

גלסינגר החליט לוותר על פעילות רילסנס (RealSense) העוסקת במוצרי ראייה ממוחשבת וכוללת שורה של מצלמות, חיישנים ומעבדים ליישומים כגון בקרת ייצור, זיהוי פנים וראיית מרחב של רחפנים ורובטים. בימים אלה שוקלת אינטל כיצד להשתמש בקניין הרוחני ובעובדים בתחום לטובת מוצריה אחרים. רילסנס פעלה בארה״ב ובישראל, התבססה בין השאר על רכישת החברה הישראלית Invision, ונוהלה בידי הישראלי שגיא בן משה שעוזב את החברה בימים אלה.

אתמול (יום ה׳) הודיעה אינטל לעובדי חטיבה אחרת, אינטל ספורטס, על כוונתה לסגור גם את פעילות זו, שפיתחה מצלמות וטכנולוגית עיבוד גרפי ליישומי בידור וספורט. גם אינטל ספורטס התבססה על רכישת חברה ישראלית בשם Replay, והיא העסיקה בישראל כמה עשרות עובדים.