אקספון | בלעדי

חברת הוט רוצה לרכוש את הפעילות הקווית של אקספון

הוט מבינה שלא תוכל לקבל אישור לרכישת הפעילות הסלולרית של אקספון בדומה למפעילים הגדולים, ולכן הגישה הצעה לרכישת חברת מרתון - חברת האינטרנט של חזי בצלאל • ביום ראשון תועמד חברת אקספון סלולר בפני אסיפת נושים שיבחרו בין מספר הצעות לרכישת החברה הסלולרית והחברה הנייחת

חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: איל יצהר
חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: איל יצהר

חברת הוט הגישה הצעה לרכישת הפעילות הקווית והבינלאומית של חברת אקספון. הפעילות של אקספון מתחלקת לפעילות הקווית, שנמצאת תחת חברת מרתון, והפעילות הסלולרית, שנמצאת תחת אקספון כחברת-בת.

הוט מעוניינת לרכוש את הפעילות הקווית (מרתון), ככל הנראה משום שהיא מבינה שהסיכוי שיאשרו לה לרכוש את הפעילות הסלולרית הוא נמוך, וזאת על בסיס בדיקות מוקדמות מול משרדי הממשלה השונים שכבר הביעו ספקנות לאשר עסקה בתחום הסלולר מול אחד המפעילים הגדולים.

הפעילות הקווית של אקספון היא פעילות רווחית, ולחברה יש כמה מאות אלפי לקוחות אינטרנט שהחברה מזהה בהם פוטנציאל למיזוג, וזאת על רקע התחרות המתגברת בתחום הקווי ובמיוחד בכל הקשור לפריסת סיבים אופטיים שהביקוש להם גדול מאוד.

ביום ראשון אחר-הצהריים אמורה להתכנס אסיפת נושים של אקספון סלולר. בכוונת המנהל המיוחד להציע לנושי החברה מספר הצעות ולבחור מביניהן את ההצעה האפקטיבית ביותר, ואותה להביא במהרה לאישור בית המשפט.

חברת פרטנר מתכוונת להשתתף בכינוס אסיפת הנושים ביום ראשון, אך בינתיים היא לא מגישה הצעה, וזאת משום שלטענתה היא לא מקבלת את כל המידע הדרוש לה לצורך כך. החברה תחכה להתפתחויות במהלך אסיפת הנושים ולאחריה ותבחן את צעדיה בהתאם, אם כי סביר להניח שגם היא מבינה שהסיכוי שלה לקבל אישור לעסקת מיזוג עם הפעילות הסלולרית של אקספון הוא נמוך מאוד.

מהוט נמסר בתגובה: "אכן הוט הגישה הצעה לרכישת פעילות המגזר הנייח והמב"ל של אקספון, פעילות זו נמצאת בסינרגיה עם פעילותה של הוט ובמיקודים האסטרטגיים של החברה".