רשות ני"ע האמריקאית דורשת מחברות לספק יותר פרטים על עובדים

יו"ר הרשות ארי גנסלר מבקש מהצוות המלצות על גילויי הון אנושי, בזמן שהדמוקרטים רוצים מידע מפורט יותר על גיוון ונתונים אחרים

בורסת נאסד''ק, ניו יורק / צילום: יח''צ
בורסת נאסד''ק, ניו יורק / צילום: יח''צ

רשות הבורסות וניירות הערך של ארה"ב (SEC) שוקלת לבקש מחברות ציבוריות לגלות יותר מידע על כוח העבודה שלהן.

"משקיעים רוצים להבין טוב יותר את אחד מהנכסים החיוניים ביותר של חברה: האנשים שלה", אמר מוקדם יותר השבוע יו"ר הרשות גארי גנסלר בשרשור בטוויטר. "ביקשתי מהצוות להציע המלצות לשיקולי המועצה לגבי גילויים על הון אנושי".

בעבר אמר גנסלר כי הגילויים יהיו כנראה חובה לחברות ציבוריות ועשויים לנגוע למספר מדדים, כולל קצב החלפת העובדים, כישורים ופיתוח הכשרות, שכר, הטבות, חתך דמוגרפי של העובדים, כולל גיוון, ובטיחות וגהות.

ה-SEC כלל גילויים על הון אנושי ברשימה של פריטים העשויים להפוך לכללי גילוי שפורסמו על-ידי הרשות ב-11 ביוני.

חברות גדולות כבר החלו לספק יותר מידע לגבי גיוון בכוח העבודה שלהן, כך ניתן לראות בניתוח שנעשה על-ידי ה"וול סטריט ג'ורנל" במרץ.

באופן חלקי הונעה המגמה הזו מביקוש מצד משקיעים לאחר הפגנות 2020 על חוסר שוויון גזעי ובאופן חלקי על-ידי שינויים שנעשו ב-SEC.

בעדכון מסוף אוגוסט 2020 לכללי הגילוי בחברות, עודדה הרשות חברות ציבוריות לכלול תיאור של משאבי ההון האנושי שלהן "במידה בה גילויים מסוג זה יהיו רלוונטיים להבנה של פעילות החברה הרשומה".

ההנחיה הזו הייתה בהתאם להמלצות מצד קבוצות עסקים כמו לשכת המסחר של ארה"ב.

אבל היא לא דרשה את רמת הפירוט ששני נציבים דמוקרטים ב-SEC רצו בזמנו. הנציבה הדמוקרטית קרוליין קרנשו אמרה שהשפה יותר מדי "כללית ומעורפלת" על-מנת להפיק מידע שיהיה שימושי למשקיעים, ואמרה שה-SEC צריך לבקש גילויים ספציפיים יותר.

כשגנסלר אושר כיו"ר ה-SEC באפריל, קיבלו הדמוקרטים רוב של 3-2 במועצה.

מוקדם יותר החודש, ה-SEC גם אישר הצעה לשינוי חוק על-ידי נאסד"ק שתדרוש מחברות הרשומות בבורסה להגיע ליעדי מינימום מסוימים לגבי גיוון מגדרים ואתני בדירקטוריונים שלהן או לחילופין להסביר בכתב למה אינן עושות כך.