קבינט הקורונה אישר: שנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר

השרים החליטו כי התלמידים יחוסנו בשטח בית הספר בשעות הלימודים, בכפוף לאישור ההורים, וכי כיתות ח'-יב' עם מתחת ל-70% מחוסנים בערים אדומות ילמדו באופן מקוון • התו הירוק יחול על צוותי ההוראה, בעוד ש-37 אלף עובדים במערכת החינוך אינם מחוסנים

קבינט הקורונה הכריע: שנת הלימודים תיפתח בסדרה / אילוסטרציה: Shutterstock
קבינט הקורונה הכריע: שנת הלימודים תיפתח בסדרה / אילוסטרציה: Shutterstock

קבינט הקורונה אישר הלילה את המתווה לפתיחת שנת הלימודים, הכולל מתן חיסונים לתלמידים בשטח בית הספר בשעות הלימודים, בכפוף לאישור ההורים.  שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון התנגדה אך אמרה כי תקבל את בחירת השרים.

לפי המתווה שנת הלימודים תיפתח כסדרה ביום רביעי הבא,  ה-1 בספטמבר, באופן מלא (יסודי ועל יסודי). ראש הממשלה נפתלי בנט הדגיש כי אם תהיה עלייה גבוהה בתחלואה, הקבינט עשוי להחליט על צעדי מנע. השרים עמר ברלב ואיילת שקד ביקשו לדחות בעשרה ימים את הפתיחה, עד לאחר ראש השנה. 

בערים אדומות, בכיתות ח' עד יב', שבהן יותר מ-70% תלמידים מחוסנים בכיתה, תהיה למידה פרונטלית. אם יש פחות מ-70% מחוסנים, הכיתות ילמדו בלמידה מקוונת. רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית (נוגדנים) חיובית.

המדינה תחלק לתלמידים ערכות בדיקת אנטיגן וביום פתיחת שנת הלימודים, יידרשו תלמידים עד גיל 12 להציג אישור הורים לביצוע בדיקת אנטיגן שתוצאתה שלילית.
חיילי צה"ל בבסיסי הדרכה בדרום אורזים בימים האחרונים את הבדיקות למשלוח להורים.

מתווה "התו הירוק" יחול גם על צוותי ההוראה בגני ילדים ובבתי הספר, וכן על הצוותים המטפלים במערכת הבריאות. משמע, יוכלו להגיע למוסדות החינוך רק אם הם מחוסנים, מחלימים או שיציגו בדיקת קורונה שלילית עדכנית. לפי נתוני משרד החינוך, 37 אלף מורים ואנשי צוותי הוראה טרם התחתנו. שרת החינוך התריעה כי המערכת תתקשה למלא את החסר.

ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא קרא להגביל את היקף המשתתפים באירועים ומופעי תרבות וספורט ל-500 בחוץ ו-400 בפנים. שר החוץ יאיר לפיד, שהשתתף הפעם בכל הישיבה, אמר כי אין היגיון בקביעת מספר ללא התחשבות בגודל המקום. בקשת זרקא לא התקבלה.

המתווה לאומן

בנוסף, הקבינטאת מתווה היציאה והחזרה מאומן באוקראינה. לפיו, הנוסעים לאוקראינה, לרבות מחוסנים ומחלימים, יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות טרם הטיסה. בחזרה מאוקראינה, יידרשו החוזרים להציג תוצאת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות טרם העלייה למטוס.

כמו כל השבים לישראל, גם חסידי אומן יידרשו למלא טופס הצהרה על בידוד עד 24 שעות טרם חזרתם ארצה. עם הנחיתה בנתב"ג, תיערך לשבים ארצה בדיקת קורונה נוספת. בנוסף הם יחויבו בקיום בידוד שאורכו 14 ימים, או 7 ימים, בכפוף לביצוע 2 בדיקות קורונה שתוצאתן שלילית.