שיכון ובינוי עלתה לשלב השני במכרז להחלפת תאורת הרחוב באבו דאבי

היקף המכרז - יותר ממיליארד שקל • זו הפעם הראשונה שחברה ישראלית תתמודד במכרז באיחוד האמירויות

רובע העסקים של אבו דאבי / צילום: Shutterstock, Mo Azizi
רובע העסקים של אבו דאבי / צילום: Shutterstock, Mo Azizi

חברת שיכון ובינוי  הישראלית עלתה לשלב השני במכרז PPP באבו דאבי להחלפת תאורת הרחוב המופעלת בטכנולוגיית LED, בהיקף של יותר ממיליארד שקל. בשלב הזה מתמודדות עוד 8 חברות ממדינות שונות, ובהן EDF הענקית מצרפת, תאגיד הרכבות הסיני ועוד. כעת הן הוזמנו להגיש את מסמכי המכרז המלאים.

הפרויקט כולל מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של 135,742 נורות המופעלות בטכנולוגיית LED החסכונית באנרגיה במרחב העירוני ובכבישים הבינעירוניים באבו דאבי. ההחלפה אמורה להביא לחיסכון בחשמל בהיקף של כמעט 2,400 מיליון קילוואט, שווה-ערך להפחתה של כ-76% בצריכת החשמל במהלך תקופת הזיכיון של 12 שנה.

שיכון ובינוי הגישו את מועמדותה באמצעות סולל בונה וחברת מנורה.

זו הפעם הראשונה שחברה ישראלית תתמודד במכרז באיחוד האמירויות. הרישום למכרז נעשה בסיוע ובלווי של המטה הישראלי של ADIO (משרד ההשקעות של אבו דאבי) בניהולו של רועי יונס.

תקופת ההקמה הצפויה היא 15 חודשים בתוספת 9 חודשי התארגנות ו-10 שנות תפעול ותחזוקה. הצעת המשתתפים צריכה לכלול, בין היתר, היבטים סביבתיים, טכניים, מסחריים ופיננסיים. כחלק מתנאי הסף, על המציעים להציג לפחות חמישה פרויקטי BOT/PPP שבוצעו והושלמו בחמש השנים האחרונות בהיקף מינימלי של כ-100 מיליון דולר כל פרויקט, וכן להציג ניסיון רב במימון.

משרד ההשקעות באבו דאבי (ADIO) הוא הגורם הממשלתי האחראי על איתור, הצתת עניין, רתימה וסיוע לגופים וגורמים המעוניינים להשקיע באמירות אבו דאבי. הנציגות הישראלית של ADIO היא למעשה המשרד הבינלאומי הראשון שלו, והוא מתמקד בקידום קשרים וחיבורים בין חברות ממוקדות חדשנות וארגונים באבו דאבי ובישראל. פתיחת הנציגות בתל אביב לאחר חתימת הסכמי אברהם באה בעקבות מאמצי איחוד האמירויות להרחיב את שיתוף-הפעולה הדיפלומטי והמסחרי עם ישראל.