קפיצה בהכנסות נופר אנרג'י ברבעון השני; צופה המשך צמיחה חזקה

היקף הפרויקטים המחוברים צמח ל-184 מגוואט חשמל • היקף הפרויקטים המצויים בהקמה זינק לכ-828 מגוואט, צמיחה של 264% בהשוואה לחצי הראשון של 2020

עופר ינאי, שחר גרשון, נדב טנא ונועם פישר / צילום: שלומי יוסף
עופר ינאי, שחר גרשון, נדב טנא ונועם פישר / צילום: שלומי יוסף

חברת נופר אנרג'י  פרסמה הבוקר (ג') את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של 2021, ודיווחה כי היקף הפרויקטים המחוברים צמח ל-184 מגוואט חשמל. היקף הפרויקטים המצויים בהקמה זינק לכ-828 מגוואט , צמיחה של 264% בהשוואה לחצי הראשון של 2020.

הכנסות נופר ברבעון השני עמדו על כ-90 מיליון שקל, בהשוואה לכ-34 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה עמד על 3.9 מיליון שקל לעומת 5.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי שיעור הרווחיות ירד בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, כחלק מיישום אסטרטגית החברה להשקעה בצמיחה מהירה ובניית פורטפוליו איכותי שיניב תועלות והכנסות גבוהות בעתיד.

הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2021 צמחו לכ-169 מיליון שקל, לעומת 66 מיליון שקל במחצית המקבילה בשנת 2020 והרווח הנקי גדל ב-8% לכ-5.3 מיליון שקל.

בנופר מציינים כי החברה צפויה לחבר לרשת החשמל עד סוף 2022 פרויקטים בהספק של כ-1 ג'יגה-וואט בחמש מדינות שונות בתעריף ממוצע של כ-31 אגורות לקוט"ש. ההכנסות השנתיות הכוללות הצפויות ממכירת חשמל לאחר השלמת חיבור הפרויקטים שבהקמה עד סוף שנת 2022 צפויות להסתכם בכ-553 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה, נדב טנא, ציין כי "אנו מסכמים רבעון יוצא מהכלל שתוצאותיו המרשימות מביאות לידי ביטוי את אסטרטגית הצמיחה המהירה של החברה בשווקים ובסגמנטים המאופיינים בקצב צמיחה משמעותי וברווחיות גבוהה , בהם יש לחברה יתרון יחסי. הגידול המהיר במהלך הרבעון האחרון משתקף היטב בזינוק בכמות הפרויקטים המחוברים לרשת החשמל ובתנופת הקמות של מאות פרויקטים במקביל , בהספק של מאות מגוואטים , בחמש מדינות שונות. במהלך החודשים הקרובים נמשיך במגמת ההתרחבות המואצת בארץ ובחו"ל ונפתח פרויקטים נוספים בהיקף משמעותי , תוך התבססות על יכולות הצמיחה המתמשכת של שותפויות הייזום ופלטפורמות הצמיחה השונות אשר בבעלותנו".