רגע לפני המכירה לפז: הרווח הרבעוני של פרשמרקט זינק בשיעור דו-ספרתי

הכנסות רשת המרכולים של האחים אמיר עלו מעט ל-388 מיליון שקל ברבעון השני, בעיקר עקב הכניסה לפעילות של סניפים חדשים • המשך שיפור בשיעורי הרווחיות של הרשת

סניף פרשמרקט בהרצליה / צילום: תמר מצפי
סניף פרשמרקט בהרצליה / צילום: תמר מצפי

רשת השיווק הצומחת פרשמרקט , שעתידה להימכר לפז תמורת 2.1 מיליארד שקל, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2021, ומהן עולה צמיחה קלה בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ועלייה דו-ספרתית ברווח. 

במהלך הרבעון השני רשמה החברה, שעדיין בשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר, גידול של 1.5% במכירותיה, שהסתכמו ב-388.6 מיליון שקל. פרשמרקט מדווחת כי עיקר הגידול במכירות נבע מהכניסה לפעילות של הסניפים החדשים שנרכשו בתום שנת 2020.

מנגד, קיימת ירידה מסוימת בהיקפי הפעילות של החברה בחנויות זהות ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וזאת בעיקר מכיוון שהרבעון המקביל התאפיין בביקושים גבוהים באופן חריג כתוצאה מהשפעות משבר הקורונה.

הרווח הגולמי של הרשת גדל במהלך הרבעון ב-2% בהשוואה לאשתקד והסתכם ב-138.5 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי צמח ביותר מ-10% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה ל-41 מיליון שקל (שיעור של 10.6% מהמכירות לעומת 9.7% ברבעון המקביל). בשורה התחתונה צמח הרווח הנקי בכ-11% והסתכם ב-28.3 מיליון שקל.

פרשמרקט עוסקת בתחום פעילות יחיד - שיווק קמעונאי בתחום המזון בישראל. החברה פועלת באמצעות 41 סניפים בפריסה ארצית, תחת מספר מותגים, בשטח כולל של כ-36 אלף מ"ר. מרבית סניפי החברה הם סניפים שכונתיים, הממוקמים על-פי רוב בשכונות ובמרכזי ערים/יישובים ונותנים מענה לצרכן בהיבטי נוחות, זמינות, טריות, שירות ויחס אישי.

שינוי תמהיל המכירות

בסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמה פרשמרקט הכנסות של 789 מיליון שקל, ירידה של פחות מ-1% לעומת התקופה המקבילה. זו נובעת מירידה מסוימת בהיקפי הפעילות של החברה בחנויות זהות בתקופה הנוכחית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וזאת בעיקר מכיוון שהתקופה המקבילה (החל מחודש מרץ) התאפיינה בביקושים גבוהים באופן חריג כתוצאה מהשפעות משבר הקורונה, והכניסה לסגר הראשון.

עם זאת, החברה הצליחה לשפר גם במחצית את הרווח הגולמי והתפעולי נוכח מספר גורמים, ובעיקרם, שיפור בתנאי הסחר של החברה, וכן שינוי בתמהיל המכירות של הסניפים השונים של החברה. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות עמד על 10.8%, לעומת 10.1% במחצית המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי חצי-שנתי של 58.7 מיליון שקל - עלייה של 5.7% לעומת התקופה המקבילה.