מהפכה בקובה: תאשר ותסדיר את השימוש במטבעות קריפטוגרפיים

לפי הדיווחים, הבנק המרכזי של קובה יקבע כללים לרישיונות ויסדיר את השימוש במטבעות קריפטוגרפיים • ההחלטה התקבלה על רקע ההפגנות נגד התפקוד של הממשלה בשל המצב הכלכלי הקשה בקובה - כאשר כלכלת המדינה התכווצה בזמן המגפה ביותר מ-11%

קובה תסדיר את השימוש במטבעות קריפטוגרפיים / צילום: Associated Press, Rick Bowmer
קובה תסדיר את השימוש במטבעות קריפטוגרפיים / צילום: Associated Press, Rick Bowmer

ממשלת קובה הודיעה בסוף השבוע כי תתחיל לאפשר לאזרחים להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים, תוך קביעת תקנות שיסדירו את השימוש בהן. המהלך מגיע זמן קצר לאחר הפגנות משמעותיות בקובה נגד הממשלה הקומוניסטית בעקבות המשבר הכלכלי החמור במדינה מזה שלושים שנה.

על פי AP שציטט את אחד העיתונים במדינה, הבנק המרכזי של קובה יקבע כללים לרישיונות ויסדיר את השימוש במטבעות קריפטוגרפיים. ההחלטה שפורסמה בעיתון הרשמי של המדינה, "הגאזטה", קובעת כי אין להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים לצרכים לא-חוקיים וכי הבנק המרכזי יאפשר שימוש במטבעות הקריפטו רק מסיבות בעלות "אינטרס חברתי־כלכלי".

ההחלטה לעשות אסדרה למטבעות קריפטוגרפיים לא נופלת בחלל ריק. במדינה מתקיימות הפגנות נגד התפקוד של הממשלה בשל המצב הכלכלי הקשה בקובה. כלכלת המדינה התכווצה בזמן המגפה ביותר מ-11%. הקורונה גרמה לתיירות, אחד מאפיקי הפרנסה המרכזיים באי, להיעצר כמעט לחלוטין. במקביל, המגפה בשאר חלקי העולם הובילה לכך שקובנים שעובדים מחוץ למדינה לא עבדו ולכן לא שלחו כסף לבני משפחותיהם בקובה. בעשרות ערים יצאו אזרחי המדינה בפעם הראשונה מזה 60 שנה לרחובות להפגין על יוקר המחיה.

הרשויות אסרו לאחרונה על פוסטים ברשתות החברתיות המבקרות את הממשלה, בניסיון להגביל את יכולתם של מארגני המחאה לתכנן בקלות מפגשים.

קובה היא לא המדינה הראשונה באמריקה הלטינית שזיהתה מטבעות קריפטוגרפיים. אל סלבדור הודיעה שהיא תכיר במטבעות.