רשות התחרות ומשרד התקשורת הוזמנו לדיון המכריע בגורל אקספון

מחרתיים יוגשו ההצעות הסופיות לרכישת אקספון סלולר, ולאחריהן ייערכו אסיפות נושים • מנהל ההסדר רוצה להביא להכרעת בית המשפט הצעה סופית ביום ראשון הבא

עו''ד עמית לדרמן, מנהל ההסדר של אקספון / צילום: אתר משרד AYR
עו''ד עמית לדרמן, מנהל ההסדר של אקספון / צילום: אתר משרד AYR

המנהל המיוחד של אקספון סלולר מבקש מבית המשפט זימון לדיון ב-5 לספטמבר, וזאת על-מנת להביא המלצה לרכישת החברה. ביום רביעי הקרוב אמורות להיות מוגשות ההצעות הסופיות כולל הערבויות לרכישת החברה, ומיד לאחר מכן יתקיימו אסיפות נושים כדי לשמוע את עמדות כל הנושים לגבי ההצעות הסופיות שהוגשו ומה הן כוללות.

המנהל המיוחד, עו"ד עמית לדרמן, מציין בדוח את ההצעות הרלוונטיות ואת הדרישות שלו לשיפור ההצעות. במקביל הוא מבקש להורות לנציגי משרד התקשורת ורשות התחרות להופיע בדיון ביום חמישי על-מנת להשמיע את עמדתם לקראת הכרעה על אחת ההצעות.

עמדת המשרדים שאמורים לאשר מיזוג או עסקת רכישה היא קריטית, שכן על הפרק ישנן הצעות של סלקום ושל פרטנר לרכישת החברה, ומשרדי הממשלה כבר הביעו את הסתייגויותיהם מהאפשרות שמי מהן תרכוש את אקספון סלולר, מחשש לצמצום ופגיעה בתחרות.

לעמדתם לפיכך תהיה השפעה ניכרת על החלטת המנהל המיוחד ובית המשפט איזו עסקה לאשר, כאשר מנגד יש הצעות אחרות שנידונות של שחקנים חדשים בשוק.
ההצעות שעומדות על הפרק הן של סלקום, פרטנר, קבוצה בראשות איציק בן אליעזר וקבוצת וויידלי מובייל בראשות שמעיה רייכמן. סלקום מנהלת מגעים עם גורמים נוספים וביניהם לפידות קפיטל כדי שהאחרונה תגיש הצעה.