אקרשטין התחילה ברגל שמאל: הרווח הנקי הרבעוני צלל ב-40%

החולשה בתוצאות - בעיקר בהשפעת פעילות ההנדסה שלה והוצאות הקשורות להנפקתה בת"א

אקרשטיין גיורא / צילום: ענבל מרמרי
אקרשטיין גיורא / צילום: ענבל מרמרי

חברת מוצרי המלט והבטון המשפחתית קבוצת אקרשטיין  מתחילה את מסורת פרסום הדוחות הכספיים שלה ברגל שמאל, עם שחיקה בפעילות, משורת ההכנסות ועד שורת הרווח הנקי, בעיקר בהשפעת פעילות ההנדסה שלה והוצאות הקשורות להנפקתה בת"א. הרווח הנקי של החברה נחלש ברבעון השני בקרוב ל-40% לפחות מ-6 מיליון שקל.

מאז החלו להיסחר מניות אקרשטיין בבורסה, בתחילת חודש יוני, הן שומרות על יציבות ומשקפות לחברה שווי של כ-1.2 מיליארד שקל, אחרי קיצוץ של כ-25% שנדרשה לבצע בשוויה כדי להשלים את ההנפקה כמתוכנן.

"דחיית מועדי אספקה ועיכוב באישור התקציב"

אקרשטיין מחלקת את פעילותה לשלושה מגזרים - תעשייה, הנדסה ונדל"ן מניב, ובסיכום רבעוני הכנסות מגזר ההנדסה נשחקו ב-36% ל-49 מיליון שקל, לצד מעבר להפסד תפעולי של יותר מ-3 מיליון שקל. זאת אחרי רווח תפעולי של כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

באקרשטיין מסבירים כי השחיקה בפעילות ההנדסה הושפעה בעיקר מדחייה שאינה קשורה אליה "במועדי האספקה של פרויקטים בתחום צינורות הדחיקה, מבנים מתועשים למגורים בצפון הארץ ועיכוב מתמשך באישור תקציב המדינה, אשר השפיע על תחילת פרויקטים הקשורים בכך".

עוד הוסיפו באקרשטיין, כי החברה "פועלת להרחבת פעילותה במגזר זה על-ידי הרחבת מגוון הפתרונות והמוצרים המיוצרים על-ידה, בין היתר באמצעות מתן פתרונות של אלמנטים לחוות שרתים, השתלבות בפרויקטים לאומיים כדוגמת מיגון היישובים בצפון, מעורבות בהעברת תשתיות ממשלתיות מהמרכז לדרום הארץ וכיו"ב".

מענקים חד-פעמיים לעובדים

מול זאת, אקרשטיין הציגה שיפור של 12% בהכנסות מגזר התעשייה, בזכות עלייה במכירות מוצרי הפיתוח הסביבתי ועיצוב הנוף, וכן במכירות צינורות בטון. כמו כן נהנתה משיפור הרווח הגולמי בתחומים אלו, כך שהרווח התפעולי הרבעוני במגזר זה הוכפל והתקרב ל-9 מיליון שקל.

בסך הכול, הכנסות הרבעון השני של אקרשטיין נשחקו ב-7%, ל-152 מיליון שקל, ובדרך לשורת הרווח הציגה החברה הוצאות חד-פעמיות בהיקף של כ-5 מיליון שקל, שכללו "בעיקר מענקים חד-פעמיים אגב ההנפקה" לעובדיה, כך שהרווח התפעולי הרבעוני צנח ב-45% לכ-9 מיליון שקל.

לקראת ההנפקה, שהושלמה לפני כחודשיים, הציגה אקרשטיין דוחות כספיים חיוביים לרבעון הראשון של השנה, כך שאת תקופת המחצית היא סיכמה עם שחיקה של כ-5% בהכנסות, ל-294 מיליון שקל, לצד קפיצה של יותר מ-60% ברווח הנקי שהגיע לכ-20 מיליון שקל.