ספקית התוכנה למצלמות אבטחה חכמות Agent Vi נמכרת ב-70 מיליון דולר

Agent Vi, מחברות הסטארט-אפ הוותיקות בארץ, פיתחה מערכת חכמה לאיתור אובייקטים חשודים או יוצאי דופן במצלמות וידאו המותקנות בשדות תעופה, בתחנות כוח, בקמפוסים אקדמיים או בערים חכמות • תימכר בעסקת מזומן ומניות לחברת Irisity השבדית

הנהלת Agent Vi / צילום: שמואל כהן
הנהלת Agent Vi / צילום: שמואל כהן

חברת Agent Vi מראש העין היא אחת מחברות הסטארט-אפ הוותיקות בארץ: היא נוסדה בשנת 2003, והיא שריד לתקופה בה ענף הסטארט-אפים הישראליים היה רווי בחברות בתחום המצלמות חכמות ובטכנולוגיות לאבטחת מתקנים. בשבוע שעבר נמכרה החברה בתמורה ל-70 מיליון דולר בעסקת מזומן ומניות לחברת Irisity השבדית, הנסחרת בסניף הסקנדינבי של נאסד"ק.

Agent Vi פיתחה מערכת חכמה לאיתור אובייקטים חשודים או יוצאי דופן במצלמות וידאו המותקנות בשדות תעופה, בתחנות כוח, בקמפוסים אקדמיים או בערים חכמות. מפעילי התחנות או אנשי האבטחה מגדירים באמצעותה כללים להתנהגות חשודה, והמערכת מתריעה בפניהם בכל פעם שכללים אלה חלים. למשל, רכב חונה בצד הדרך, תיק שעומד זמן רב ללא בעלים או התהקלות של אנשים. גם לאחר מעשה ניתן לאתר חפצים או חשודים סרטוני וידאו באמצעות מאפיינים כמו צבע או סוג הבגד.

החברה מוכרת את מוצריה ישירות לערים חכמות, לחברות חשמל או לחברות תשתיות, והן משלבות אותה במערכות שליטה ובקרה מתוצרת חברות כגון מיילסטון או ג'נטק. בין שותפיה ולקוחותיה בצפון אמריקה: סימנס, קונברג'ינט ו-G4S. חברת Irisity נוסדה בשבדיה בשנת 2008 ומספקת מוצרים דומים, אך עיקר פעילותה בשוק האירופי.

המשקיעים בחברה - קרנות ההון סיכון מוטורולה סולושנס, תאגיד הטכנולוגיה הסיני קוואנג צ'י, אינדיגו פרטנרס ו-21 Ventures - השקיעו קרוב ל-30 מיליון דולר בסך-הכול מאז הקמת החברה ב- 2003. עם זאת, לא כולם שרדו סביב שולחן המשקיעים בחברה עד האקזיט.

Agent Vi נמכרה בסכום קטן יחסית להיקף ההון שגייסה, לא יותר מפי 2.5, על הכנסות חוזרות של כ-7 מיליון דולר בשנה, רובן במודל של תוכנה כשירות (SaaS).

החברה, שנוסדה על-ידי היזמים גדי טלמון וצביקה עשני ומנוהלת בידי המנכ"ל איציק קטן, מעסיקה בישראל, בסינגפור ובארה"ב כ-40 עובדים.