אחרי 14 שנה: מנכ"ל משכ"ל אביקם בלר פורש

בחודש שעבר הודיע בלר על עזיבתו לדירקטוריון החברה שמוחזקת ע"י מרכז השלטון המקומי • את מקומו תופס באופן זמני רם סידיס, לשעבר המשנה למנכ"ל מרכז השלטון המקומי • פניו של בלר, ככל הנראה, למגזר הפרטי

אביקם בלר / צילום: שלומי יוסף
אביקם בלר / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל החברה למשק וכלכלה (משכ"ל), אביקם בלר, פרש מתפקידו, והוא צפוי לעבור למגזר הפרטי - כך נודע לגלובס. בימים הקרובים יסיים בלר את תפקידו פורמלית. בחודש שעבר עודכן דירקטוריון החברה, בראשותו של ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, בבקשתו של בלר לסיים את תפקידו. כן נקבע כי עד לבחירת מנכ"ל קבוע, רם סידיס (50), המשנה למנכ"ל מרכז השלטון המקומי לשעבר, יחליף את בלר. סידיס שימש בעבר גם כגזבר וכמזכיר/מנכ"ל ברשויות מקומיות.

בלר, ששימש בעבר כסמנכ"ל הכספים של משכ"ל, משמש כמנכ"ל מאז 2007, אז החליף, את ששי שילה. ליבת הפעילות של החברה היא קידום פרויקטים עבור הרשויות המקומיות, כאשר המחזור הכספי כיום של משכ"ל עומד על כ-6.5 מיליארד שקל. כך למשל החברה אחראית לבנייה של חלק מגדול ממוסדות החינוך ברשויות המקומיות, וכן מבני ספורט ועוד. היקף הבנייה עצמו שלו אחראית החברה עומד על כשני מיליארד שקל בשנה.

לצד הפעילות של החברה עצמה, פועלות תחתיה מספר חברות בנות: משכ"ל נכסים, פמא (פיתוח משאבי אנוש) וכן סוכנות ביטוח, כאשר כל הפעילות של קבוצת החברות ניתנת לרשויות מקומיות ולגופי הסמך שלהן. לפי הדוח הכספי של משכ"ל לשנת 2020, היא סיימה את השנה ברווח נקי של כ-32 מיליון שקל.