בעלי מניות בגלובל-אי ובנאוגיימס מנצלים את העליות במניות למכור חלק מההחזקות שלהם

גלובל-אי הגישה במהלך החג תשקיף לקראת מכירה של 12 מיליון מניות, בשווי נוכחי של כ-857 מיליון דולר • כל אחד משלושת המייסדים ימכור 8% מהחזקותיו • גם בעלי מניות נאוגיימס, המספקת פתרונות טכנולוגיים ושירותים לחברות לוטו ממשלתיות, צפויים לבצע הנפקת מכר

הנפקת Global E בנסדא''ק / צילום: ספייס קאט
הנפקת Global E בנסדא''ק / צילום: ספייס קאט

לאחר שמניית גלובל-אי טיפסה לשיא בתחילת ספטמבר, בעלי מניות בחברה צפויים לנצל את ההזדמנות ולמכור חלק מההחזקות שלהם במסגרת הנפקה משנית. החברה הגישה במהלך החג תשקיף לקראת מכירה של 12 מיליון מניות, בשווי נוכחי של כ-857 מיליון דולר.

גלובל-אי  מספקת פתרונות טכנולוגיים להסרת חסמים במסחר מקוון חוצה גבולות. החברה הונפקה לראשונה בחודש מאי לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר, ומנייתה זינקה מאז ב-186% ושווי החברה עומד כעת על כ-10.2 מיליארד דולר.

בין בעלי המניות שצפויים למכור מניות במסגרת ההנפקה המשנית נמצאים גם שלושת מייסדי החברה: המנכ"ל אמיר שלכט, מנהל התפעול שחר תמרי ומנהל השיווק ניר דבי, אשר כל אחד מהם ימכור כ-8% מההחזקות שלו. עבור שלכט ותמרי מדובר במכירת מניות בשווי כ-37.8 מיליון דולר לכל אחד (נכון למחיר הנוכחי של המניה) ועבור דבי התמורה היא כ-39.4 מיליון דולר.

עוד נהנים מהמכירה הצפויה הם בעלי המניות שהשקיעו בגלובל-אי עוד לפני ההנפקה שלה בנאסד"ק, ביניהם גם קרן AMI של אייפקס בהובלת זהבית כהן. הקרן צפויה למכור מניות בשווי של כ-144 מיליון דולר ולהישאר עם החזקה בשווי נוכחי של כ-843 מיליון דולר. בעלי מניות אחרים שימכרו מניות בהנפקה הם Red Dot שצפויה למכור מניות בשווי של כ-193 מיליון דולר ו-Cross Ship שתמכור בכ-272 מיליון דולר.

נאוגיימס: זינוק של 160% בתוך פחות משנה

עוד חברה שבה בעלי המניות צפויים לבצע הנפקת מכר היא נאוגיימס , המספקת פתרונות טכנולוגיים ושירותים לחברות לוטו ממשלתיות. החברה הונפקה לראשונה בוול סטריט לפני פחות משנה ומנייתה עלתה מאז בכ-160%, אם כי לפני מספר חודשים היא כבר נסחרה ברמות גבוהות יותר מהנוכחיות.

בעלת המניות הגדולה בנאוגיימס היא חברת Caesars שרכשה לאחרונה את חברת ההימורים הבריטית וויליאם היל, מי שקודם לכן הייתה בעלת המניות הגדולה בנאוגיימס. סיזרס  צפויה למכור כמחצית ממניותיה, בשווי נוכחי של כ-114 מיליון דולר. עוד בעלי מניות בולטים הם איש העסקים אלי עזור וסוכן הכדורגלנים פיני זהבי. השניים ימכרו מניות במיליוני דולרים בודדים - זהבי בתמורה לכ-7 מיליון דולר ועזור בכ-4 מיליון דולר.