כנפיים השלימה את עסקת ההשקעה בחברת התעופה הקפריסאית TUS

גלובל כנפיים הזרימה 5 מיליון דולר לחברת התעופה TUS איירווייס תמורת 49.9% מהמניות • איש העסקים קנת' וולי, מבעלי השליטה בחברת איסטרן איירליינס האמריקאית, מחזיק ביתר מניות החברה

מטוס של TUS איירווייס / צילום: Elliott Kefalas
מטוס של TUS איירווייס / צילום: Elliott Kefalas

חברת כנפיים  שבשליטת תמי מוזס-בורוביץ' חתמה על הסכמי ההשקעה בחברת התעופה הקפריסאית TUS איירווייס, שלפיהן הזרימה 5 מיליון דולר תמורת 49.9% מההון המונפק של החברה. על פי מכתב הכוונות שנכתב בין כנפיים גלובל לבין איש העסקים האמריקאי קנת' וולי, הוא הזרים 4 מיליון דולר תמורת 50.1% ממניות החברה. וולי הוא מבעלי השליטה בחברת התעופה האמריקאית - Eastern Airlines. 

גלובל כנפיים עוסקת בהחכרת מטוסים, וכאשר סיכמה בחודש מאי על ההשקעה בחברת התעופה ציינה שהיא נעשית לנוכח "ההזדמנות העסקית הקונקרטית" וכן לאור "מהסינרגיה הטבעית בין חברת תעופה לחברה להחכרת מטוסים".

TUS היא חברת תעופה קפריסאית קטנה שפעלה משנת 2016 בטיסות ליעדים שונים באירופה (כולל קווים מישראל לקפריסין ומקפריסין ליוון) ועצרה לפני כשנה את פעילותה עם תחילת משבר הקורונה. עוד לפני המגפה בסוף 2019 הדפה החברה את ההערכות כי היא נמצאת על סף קריסה. מי שעומד בראש החברה הוא מיכאל (מיקי) ויינשטיין. וינשטיין הוא איש תעופה ותיק שהקים את החברה אך עזב אותה ב-2019, וב-2020 הוא חזר לנהל אותה.

מתווה הכניסה של גלובל כנפיים לבעלות על TUS קבע שעד להשלמת העסקה לא יהיו לחברת התעופה חוב חיצוני (לרבות הלוואות בעלים) וכי ההון העצמי שלה יהיה חיובי. הערב דיווחה החברה שהתקיימו התנאים המתלים והעסקה הושלמה.