בניין יוקרה של בית האופנה קוואלי יוקם בדובאי. העלות: 545 מיליון דולר

גורד השחקים בן 70 הקומות ימוקם במרינה של דובאי. בנייתו תתחיל ב-2022, והיא אמורה להסתיים תוך ארבע שנים • לדברי הבעלים חוסיין סאג'ואני, בית האופנה, שנתקל בשנים האחרונות בקשיים כלכליים, צפוי להתחיל לפעול בענפים נוספים

התצוגה של רוברטו קוואלי בשבוע האופנה במילאנו, 2019 / צילום: Reuters, Alessandro Garofalo
התצוגה של רוברטו קוואלי בשבוע האופנה במילאנו, 2019 / צילום: Reuters, Alessandro Garofalo

חוסיין סאג'ואני, הבעלים המיליארדר של בית האופנה קוואלי, מתכנן לבנות מגדל חדש ומפואר בדובאי כדי להציג את "תחייתו" של המותג אחרי שכמעט פשט את הרגל, ועבר שנתיים של מכירות מעטות בגלל המגפה. הטייקון הציל בסוף 2019 את בית האופנה האיטלקי, כשרכש אותו באמצעות חברת ההשקעות הפרטית שלו Vision Investments.

"אני מתרגש להשיק את מגדל קוואלי רק כמה ימים לפני שבוע האופנה במילאנו, כדי להמחיש את לידתה מחדש של אגדת האופנה", אמר בהצהרה אתמול (ב'). לדבריו, הפרויקט הוא "הרחבה של החזון של קוואלי מעבר לדפוסים, ללבוש ולהליכות על המסלול".

גורד השחקים בן 70 הקומות ימוקם במרינה של דובאי. בנייתו תתחיל ב-2022, והיא אמורה להסתיים תוך ארבע שנים.

גם בארמני ביצעו צעדים דומים

בית האופנה קוואלי הוא לא היחיד שנוקט בצעד כזה: לקוחות עשירים דורשים חוויות מעבר למוצרי יוקרה, ולכן יותר ויותר גורמים בתעשייה, כולל ארמני ובית התכשיטים בולגרי, משקיעים בבתי מלון ובנדל"ן, במיוחד בערים גדולות וביעדים אקזוטיים.

סאג'ואני, מייסד ויו"ר חברת Damac Properties, אמר כי הוא מחויב לבנות מחדש את קוואלי, ולהשיק מחדש את המותג בשווקים מרכזיים כולל צפון אמריקה, וכי בגדי נשים ישמרו על "העמדה המובילה". בריאיון לבלומברג אמר כי הוא אף עשוי "להכפיל" את המבנה המתוכנן, שעלותו 545 מיליון דולר, על ידי בניית מבנה דומה במיאמי. 

חוסיין סאג'ואני, מייסד ויו''ר חברת Damac Properties והבעלים של בית האופנה קוואלי / צילום: Reuters, Saeed Azhar
 חוסיין סאג'ואני, מייסד ויו''ר חברת Damac Properties והבעלים של בית האופנה קוואלי / צילום: Reuters, Saeed Azhar

לדבריו, הוא מתכנן לדחוף את המותג לענפים נוספים, "תוך נשיאת מורשתו של רוברטו קוואלי". מנכ"ל בית האופנה, אניו פונטנה, הודיע כי החברה תגיע לנקודת איזון פיננסית בשנת 2023, אך לא מסר מידע נוסף.