הצוללת | פודקאסט

תהליך השיקום של אינטל מתחיל בישראל. האם היא תספק את הסחורה?

המניה שזוחלת, תחלופת המנכ"לים המתמשכת וזליגת העובדים למתחרות מסמנת שענקית השבבים אינטל נמצאת באחת מתקופות השפל הגדולות שלה • המנכ"ל החדש פט גלסינגר שם במוקד את הפעילות הישראלית של אינטל בניסיון להחזיר אותה לימי גדולתה • האם זה יצליח? הצוללת, האזינו 

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: אינטל
פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: אינטל

אינטל בתקופת שפל מהגדולות שידעה: היא איבדה את ההובלה בשוק השבבים למתחרות שעקפו אותה בתחומי המובייל והבינה המלאכותית ופיצחו את שיטות הייצור המתוחכמות שלה; היא סובלת מתחלופת מנכ"לים מתמשכת ומזליגת עובדים למתחרות; היא זוכה לביקורת על תרבות ארגונית מסוגרת; והמניה זוחלת מתחת למתחרות כמו אנבידיה ו-AMD למרות שאינטל מוכרת יותר מכל אחת מהן, צומחת באופן מרשים במכירותיה, ואף הודיעה על חלוקת דיבידנדים בקרוב.

לכאורה, הסניף הישראלי של אינטל משחק תפקיד מכריע בכל אחד מהתחומים אותם מחפשת החברה להוביל מכאן והלאה: מרכז הפיתוח בחיפה אמור להחזיר את אינטל לעמדת הובלה מחודשת בתחום המחשבים האישיים והשרתים; הבאנה לאבס מקיסריה, חברה עם אפס הכנסות, אמורה להעניק לאינטל יתרון ביחס לטכנולוגית הבינה המלאכותית של אנבידיה, שהיא אמנם לא הטובה בתחום, אך יש לה שליטה מוחלטת באקוסיסטם; ומובילאיי צפויה לתת לאינטל את היתרון היחסי שיש לה בתחום הפיתוח והייצור של שבבים לרכב - כיום אחת מתעשיות הטכנולוגיה הצומחות והחשובות - למרות הכנסות שנתיות של מיליארד דולר "בלבד".

האם כל זה יספיק לה כדי לחזור לימי גדולתה, למעמד שלו זכתה בסוף שנות התשעים ובתחילת שנות האלפיים? כל התשובות בפרק השבוע של "הצוללת של גלובס".