בשורה למתמחים: העליון הוסיף ניקוד לשאלה בבחינות לשכת עוה"ד

מתמחה שנכשלה בבחינה וחסרה לה נקודה לציון המעבר ערערה לעליון, שקבע: תשובה שנקבעה כשגויה בבחינות לשכת עורכי הדין במועד דצמבר 2020 תיחשב כנכונה

נבחנים בבחינת לשכת עורכי הדין במועד חורף 2020 / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
נבחנים בבחינת לשכת עורכי הדין במועד חורף 2020 / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בית המשפט העליון קבע אתמול (ג׳) בערב כי תשובה שנקבעה כשגויה בבחינות לשכת עורכי הדין במועד דצמבר 2020 תיחשב כנכונה. בכך התקבלה עתירה שהגישו נבחנים שנכשלו באופן חלקי, והציון יתוקן למאות נבחנים.

מי שהגישה את העתירה, אליה הצטרפו מתמחים נוספים, היא מתמחה שנכשלה בבחינה, וחסרה לה נקודה לציון המעבר העומד על 60. רק 33% מהנבחנים ענו את התשובה המקורית שנחשבה לנכונה.

בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה באופן חלקי ופסל את השאלה נוכח "אי-בהירות שורשית", אך הציון לא תוקן, והוגש ערעור לבית המשפט העליון.

בערעור בעליון המליצו השופטים ענת ברון, דוד מינץ ועופר גרוסקופף לוועדת הבחינות להסכים לקבלת התשובה הנוספת לשאלה. הוועדה הסכימה, והשופטים קבעו כי ההחלטה "תחול על כל הנבחנים שבחרו בחלופה זו, והם יקבלו נקודה נוספת לניקוד".

עו"ד אילן בומבך, שייצג את המתמחה, אמר היום (ד'): "אני שמח שבית המשפט העליון השתכנע להורות ללשכה לתקן את העיוות שיצרה ולגרום למאות מתמחים לקבל עכשיו הודעה משמחת שעברו את הבחינה".

בומבך הוסיף כי "הבחינה צריכה להיות קשה אבל הוגנת. אסור ללשכה להכשיל את הנבחנים".