מיקרוסופט תפתח חמישה מרכזי פיתוח חדשים בישראל ותכפיל את מספר העובדים

ענקית הטכנולוגיה הודיעה היום על כוונתה להגדיל את מספר עובדי המחקר והפיתוח שלה בישראל מ-2,000 כיום ל-4,500 עובדים בתוך ארבע שנים • במקביל תפתח החברה עוד חמישה קמפוסים בנוסף לארבעה הקיימים

קמפוס מיקרוסופט בהרצליה / צילום: עמית גרון
קמפוס מיקרוסופט בהרצליה / צילום: עמית גרון

מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח ישראל מחקר ופיתוח הודיעה היום (ד') על כוונתה להגדיל משמעותית את מספר עובדיה בארץ בארבע השנים הקרובות, מכ-2,000 כיום ל-4,500 עובדים.

במקביל מודיעה מיקרוסופט כי בכוונתה להקים בשנים הקרובות חמישה מרכזי פיתוח חדשים בישראל: קמפוס חדש בתל אביב שיתפרס על פני 25 אלף מ"ר ויאכלס יותר מ-1,000 עובדים; מרכז חדש בהרצליה בגודל 17 אלף מ"ר שיאכלס 1,000 עובדים בצמוד לקמפוס הנוכחי של החברה; מרכזי פיתוח בירושלים ובבאר שבע שיפתחו בשנה הבאה ועוד מרכז פיתוח שמיקומו לא נקבע. בחלק מהמקרים מתכננת החברה לבנות בעצמה קמפוסים חדשים, כפי שעשתה בקמפוס הקיים שלה בהרצליה, ובחלק מהמקומות היא תשכור שטח משרדים קיים.

כיום פועלת מיקרוספט מחקר ופיתוח ישראל מתוך בארבעה מרכזי פיתוח, בהרצליה, חיפה, תל אביב ונצרת, ולפחות לפי התוכניות עליהן מכריזה החברה מטרתה להתרחב כאמור לתשעה בתוך מספר שנים. לפי הודעת החברה, מספר עובדיה בישראל כבר גדל ב-30% בשנה וחצי האחרונות. הקמפוס הגדול והחדיש ביותר של החברה בישראל נמצא בהרצליה פיתוח ושטחו 46 אלף מ"ר. קמפוס זה נחנך בשנה שעברה.

מרכזי הפיתוח של מיקרוסופט פועלים בישראל מאז 1991 וישראל הייתה מרכז הפיתוח הראשון של החברה מחוץ לארה"ב. בישראל פועלות 30 קבוצות מוצר שונות של מיקרוסופט שעוסקות בעולמות כמו אבטחת מידע, ענן, ביג דאטה, בריאות דיגיטלית, נהיגה אוטונומית, בינה עסקית ומכשירי Surface. במיקרוסופט לא מסרו פרטים אלו קבוצות יגדלו במסגרת המהלך.

בהודעת מיקרוסופט נכתב כי "מיקרוסופט בחנה את השפעות מודל העבודה ההיברידי שלה על עובדיה, ומהממצאים עולה כי עובדי החברה רוצים לחלק את זמן עבודתם בין עבודה מרחוק לעבודה מהמשרד. עוד עלה מהממצאים, כי יכולת העובדים לבחור ולשלב בין האפשרויות השונות מובילה לשביעות רצון גבוהה יותר ולגמישות ארגונית".

לפי הודעת מיקרוסופט, החברה החליטה לפתוח מרכזים גם בירושלים ובבאר שבע כדי לפנות לאוכלוסיות שנמצאות בייצוג חסר בתעשיית ההייטק כמו הציבור החרדי והציבור הערבי-ישראלי. פתיחת מרכז הפיתוח בנצרת של מיקרוסופט הובילה כבר לעלייה של 30% במספר העובדים הערבים בחברה.

מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, מסרה כי "הקמת מרכזי הפיתוח החדשים של מיקרוסופט בישראל והתוכניות לגייס אלפי עובדים, מעידים על החשיבות העצומה שמיקרוסופט מייחסת לפעילות הפיתוח שלה בישראל ולאמון הנדיר שלה בטאלנט הישראלי".