בנט מבקש לקדם פטור מבידוד לתלמידים בערים ירוקות כבר משבוע הבא

ראש הממשלה ביקש מצוות הפעולה הלאומי להתמודדות עם נגיף הקורונה למצוא פתרון שיאפשר לצוותים של מגן חינוך לבצע בדיקות בבתי ספר בערים ירוקות כדי למנוע בידודים • "צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות"

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ראש הממשלה נפתלי בנט מתכוון להקדים את הפטור מבידודים במערכת החנוך לפחות ביישובים הירוקים. בישיבת הערכת המצב היומית עם צוות הפעולה הלאומי להתמודדות עם נגיף הקורונה אמר בנט: "במסגרת החשיבה המחודשת ועל רקע צליחת הגל הרביעי - המספרים צונחים כל יום - אני מבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות כבר לשבוע הבא. לא לחכות עד ה-15 באוקטובר אלא להציג משהו חכם ויעיל עוד לפני. העקרון הוא: בדיקות במקום בידודים. לדוגמה, אבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידי בתי ספר בערים ירוקות ע"י צוותים של מגן חינוך שיבצעו בדיקה פיזית בכיתות. אני מבקש מכם לבוא עם פתרונות. אני רוצה לתת שקט נפשי להורים שיוכלו לצאת לעבודה ולשלוח את הילדים לבתי הספר, ולסיים את תקופת חוסר הוודאות. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין".

אתמול אמר בנט בישיבת הממשלה כי המשימה הגדולה הבאה ביחס לקורונה - להסדיר את השגרה במערכת החינוך ולסיים כמה שיותר מהר עם הבידודים ההמוניים. "אנחנו רוצים תוך כשבועיים להגיע למצב שכבר אין בידודים המוניים. אנחנו עובדים על זה. 30 מיליון ערכות בדיקה מהירות כבר בדרכן לארץ והפיילוטים בעיצומם", אמר בנט.

ביטול הבידוד יתייחס בשלב הזה רק לערים ירוקות, ויהיה תלוי בהמשך מגמת היחלשות המגפה.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון מסרה בתגובה: "אני שמחה על החלטת רה"מ להנחות את משרד הבריאות להתקדם להפסקת בידודי התלמידים. כפי שדרשתי לכל אורך הדרך - יש להחיל את מודל הכיתה הירוקה לצמצום בידודי התלמידים באופן מיידי כדי להקל על ההורים והתלמידים".