תקרית אנטישמית במלון בלייפציג מעוררת סערה בגרמניה

קטע וידיאו קצר שבו מספר מוזיקאי יהודי על תקרית אנטישמית שאירעה במלון בלייפציג, מעורר סערה ביממה האחרונה בגרמניה • לפי עדותו, עובדים בקבלה של מלון דרשו ממנו להכניס את שרשרת מגן הדוד שלו מתחת לחולצה – כדי לעשות צ'ק-אין ולקבל חדר שהזמין

מלון ''ווסטין'' בלייפציג. הפגנות של מאות אנשים בתגובה לאירוע / צילום: Reuters, Hendrik Schmidt
מלון ''ווסטין'' בלייפציג. הפגנות של מאות אנשים בתגובה לאירוע / צילום: Reuters, Hendrik Schmidt

קטע וידיאו קצר שהעלה גיל עופרים, בנו של בעלה לשעבר של הזמרת אסתר עופרים, לרשתות החברתיות, שבו הוא מספר בזעזוע על תקרית אנטישמית שאירעה במלון בלייפציג, מעורר סערה ביממה האחרונה בגרמניה. עופרים, מוזיקאי בן 39, צילם את עצמו יושב מחוץ למלון "ווסטין" בלייפציג, וסיפר כי הוא בהלם אחרי שעובדים בקבלה של המלון דרשו ממנו להכניס את שרשרת מגן הדוד שלו מתחת לחולצה - כדי לעשות צ'ק-אין ולקבל חדר שהזמין.

View this post on Instagram

A post shared by Gil Ofarim (@gilofarim)

העדות הפכה לוויראלית עוד אתמול (ג'), והרשויות עדכנו כי הן חוקרות את האירוע כתקרית אנטישמית. המלון, מנגד, אמר כי הוא "בודק את התלונה". העובד המדובר ועוד עובד המוזכר בווידיאו הושעו בשלב זה בזמן שהבדיקה מתנהלת. לאחר הפרסום גם העובד הגיש תלונה נגד עופרים בגין הוצאת-דיבה, וכעת המשטרה בלייפציג בודקת את התלונות ההדדיות. ברשתות החברתיות נשמעה קריאה מצד ישראלים ויהודים בגרמניה להחרים את רשת "מריוט", הבעלים של רשת "ווסטין" (Westin) שהמלון שלה עומד במרכז התקרית.

עופרים התראיין לאתר המגזין "שפיגל", שהקדיש הערב את הכותרת הראשית שלו לפרשה, ואמר כי הדברים היו בדיוק כפי שתיאר אותם בווידיאו - הוא עמד בתור, היה עיכוב, הוא לא קיבל חדר שוב ושוב ואנשים אחרים קודמו לפניו. לאחר שבירר מדוע, אמר לו עובד שניצב בצד כי רק אחרי שיכניס את המגן דוד מתחת לחולצה הוא יקבל את החדר. "תכניס את המגן דוד שלך", אמר העובד לדברי עופרים.

"אני חושב שזה עצוב שאני זה שצריך להסביר את עצמו אחרי התקרית הזאת", אמר עופרים ל"שפיגל". דובר המשטרה אמר לאתר כי "העובד המדובר תיאר את התקרית אחרת לגמרי מההצהרות של המוסיקאי", וכי התקרית נמצאת בחקירה.

בינתיים, האירוע גרם לסערה ציבורית. העיתון המקומי בלייפציג "לייפציגר וולקסצייטונג", שהקדיש לתקרית את כל הידיעות המרכזיות באתר הערב, דיווח כי מאות מפגינים הגיעו עוד אתמול, וקיימו עצרת מחאה מול המלון. הם באו כדי להפגין סולידריות עם עופרים. בשלב מסוים, עובדים של המלון יצאו לציבור כשהם מחזיקים באנר רחב שבו מוצגים דגלי ישראל וסמל מדגל טורקיה (סהר וכוכב). אחרי ביקורת ציבורית על המהלך, ששוב כורך את היהודים בגרמניה עם ישראל, התברר כי הבאנר היה במלון מאירוע קודם, וההנהלה החליטה לשלוף אותו מהמחסנים ולשלוח אותו לחזית.

עופרים הוא בן 39, בנם של סנדרה ואבי עופרים, שהוא בעלה לשעבר של הזמרת אסתר עופרים המתגוררת גם היא בגרמניה. השניים התגרשו עוד בשנות ה-70' . גיל עופרים נולד במינכן.