משבר השבבים: מפעילים התבקשו להקדים הזמנות לדור 5 ולנתבים

בשוק התקשורת צופים האטה באספקת אנטנות דור 5 • מעבר לעיכוב בדגמי סלולר, חלק מחברות ה-ISP גם מתחילות להרגיש האטה • מפעילים התבקשו להקדים הזמנות

סיבים אופטיים. החשש הוא ממחסור בציוד תקשורת בדור החמישי ובנתבים לאספקת אינטרנט מהיר על גבי סיבים אופטיים / צילום: Shutterstock
סיבים אופטיים. החשש הוא ממחסור בציוד תקשורת בדור החמישי ובנתבים לאספקת אינטרנט מהיר על גבי סיבים אופטיים / צילום: Shutterstock

מנהלים בכירים בשוק התקשורת מביעים חשש מעיכובים ברכש ציוד בעקבות משבר השבבים העולמי, האטה בייצור של מפעלים וקשיים בתחבורה הימית. חלק מחברות התקשורת הקדימו הזמנות של ציוד כדי שלא להיתקע במחסור, והיצרנים מתריעים שמי שלא יעשה הזמנות לשנה קדימה עלול לסבול ממחסור.

החשש הוא ממחסור בציוד תקשורת בדור החמישי ובנתבים לאספקת אינטרנט מהיר על גבי סיבים אופטיים, והוא מתלווה לקשיים באספקה של חלק ממכשירי הסלולר.

מנהל בכיר בשוק אמר לגלובס כי חברות הסלולר מתחילות להרגיש איטיות באספקת אנטנות דור חמישי אבל אין עדיין מחסור. לדבריו הזמנות שהיו מגיעות בתוך כמה שבועות עכשיו מתקבלות אחרי כמה חודשים.

בשוק ישנן שמועות שחלק מספקיות האינטרנט כבר עכשיו סובלות מקשיי אספקה של נתבים. בבזק ככל הידוע הקדימו הזמנות מתוך הנחה שהחברה תמשיך בקצב פריסה גבוה גם בשנה הבאה ולכן תידרש למלאי.

בשוק הסלולר אומרים שגם ככה קצב הפריסה של הדור החמישי אינו גבוה ממילא ואין ביקושים יוצאי דופן ולכן העיכובים הצפויים לא מרתיעים אותם כי ממילא לחברות אין כסף להשקיע ולהאיץ פריסה כך שלא מדובר בהאטה שהציבור יסבול ממנה.

המשבר העולמי והמחסור בשבבים משפיע על שורה של מוצרים ולחלק מהתעשיות יש קדימויות באספקות כמו למשל לתעשיית הרכב. לא מדובר רק על מוצרים עתירי טכנולוגיה אלא גם על מוצרי צריכה ותעשייה. תעשיית הרכב נפגעה מאוד מהמחסור ונרשמת המתנה למסירת רכב חדש שעשויה לארוך שבועות ואף חודשים.