מה המשמעות הכלכלית של אמון בארגון | צפו בוועידת אמון וכלכלה של גלובס

מומחים ואנשי עסקים טוענים שיש חשיבות כלכלית בחקר הגורמים המערערים אמון בכלל המגזרים, כיוון שהפך לחלק מהותי במנוע הצמיחה בטווח הקצר, ולתנאי הישרדותי בטווח הארוך • ועידת אמון וכלכלה של גלובס עוסקת בקשר שבין אמון וכלכלה במגזר הציבורי והעסקי, ובמשברי אמון מנקודת מבט פתרונית

כבר בינואר 2019 עמד נושא ה"אמון כמטבע החדש", במרכז הדיונים של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, בציון השפעות חוסר האמון על הכלכלה, החדשנות והאי-שוויון העולמי.

 

פחות משנה לאחר מכן פרצה מגפת הקורונה והביאה איתה משבר בריאותי וכלכלי היסטוריים וחסרי תקדים. ארגונים נאלצו להסתגל במהירות למציאות חדשה שבה האמון משחק תפקיד מרכזי: בעבודה מרחוק, במיתוג מעסיק, בשימור לקוחות - ועוד.

משבר אמון הציבור במערכות ציבוריות שהיה קיים גם טרום הקורונה, רק העמיק. ארבע מערכות בחירות, שלוש שנים ללא תקציב מדיני והחלטות שנויות במחלוקת כמו איכון אזרחים ומודל החל"ת - הפכו לסערות ציבוריות שבמרכזן: האמון ושברו.

מה המחיר הכלכלי שמשלמת מדינת ישראל על משבר האמון, מהם הגורמים והפתרונות האפשריים - ומה יכול המגזר הציבורי ללמוד בנושא אמון מהמגזר העסקי? בכך תעסוק ועידת אמון וכלכלה הראשונה של גלובס.

את האירוע יפתח פרופ' יוג'ין קנדל, יו"ר המכון למדיניות ומחקר מבית סטארט אפ ניישן סנטרל ויו"ר המועצה הכלכלית הלאומית לשעבר, שידבר על המחיר הכלכלי של היעדר האמון.

אחריו ישתף מייסד ומנכ"ל פרופימקס ויו"ר ועדת האתיקה של AFIRE (ארגון משקיעי הנדל"ן הגלובליים בארה"ב) אלחנן רוזנהיים, בתפיסה ניהולית-עסקית מבוססת אמון, שבמרכזה נהלי שקיפות ורגולציה עצמית.

את הדיון בנושא משבר אמון הציבור במוסדות המדינה יובילו שלושה מומחים שינתחו את הגורמים והפתרונות האפשריים: ד"ר תהילה אלטשולר, מומחית למשפט וטכנולוגיה, המכון הישראלי לדמוקרטיה, שחוקרת את נושא האמון מזה שנים, פרופ' איתמר גרוטו, מומחה לבריאות הציבור ואפידמיולוגיה, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר וד"ר יעקב לזוביק, גנז המדינה לשעבר, מומחה למדעי המידע, אוניברסיטת בר אילן ו-NYU.

הפאנל השני יעסוק באסטרטגיות אמון בעסקים ובמודלים עסקיים מבוססי אמון עם דוגמאות מהשטח, שיציגו אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה, עו"ד טלי הדרי - פרופימקס, שוקי אורן, יו"ר הבנק הדיגיטלי הראשון והחשב הכללי לשעבר.

את ההיבט של אמון פנים ארגוני והמשמעות הכלכלית שלו תציג ניל"י גולדפיין, משנה למנכ"ל קבוצת נירם גיתן NGG, מומחית למנהיגות וניהול בעולם של הפרעה.

האירוע ישודר באתר גלובס ובעמוד הפייסבוק היום בשעות 09:30-11:30.

גילוי מלא: האירוע נערך בחסות פרופימקס