א.מ.ת מחשוב תחת קרן פימי: רוכשת שליטה בקבוצת יוניטסק תמורת 77 מיליון שקל

החברות שנרכשו מספקות פתרונות תוכנה, ולדברי מנכ"ל א.מ.ת, "יאפשרו להרחיב את הפתרונות המוצעים ללקוחות א.מ.ת ולהגדיל משמעותית את פעילויות התוכנה, תחום שבו אנו צופים פוטנציאל צמיחה גבוה"

ישי דוידי, עומד בראש קרן פימי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי, עומד בראש קרן פימי / צילום: יונתן בלום

כחצי שנה לאחר שחברת ה-IT א.מ.ת מחשוב  עברה לשליטת קרן פימי, בראשותו של ישי דוידי, החברה מדווחת על רכישת שליטה בשתי חברות, יוניטסק וסיגמא פתרונות (קבוצת יוניטסק) תמורת 77 מיליון שקל, לפי שווי של 89 מיליון שקל לקבוצה.

א.מ.ת מחשוב תרכוש שליטה (כ-86.7%) בכל אחת מהחברות, ועשויה לשלם בעתיד סכום נוסף של עד 18.3 מיליון שקל בכפוף להתקיימות תנאים מסוימים שנקבעו בהסכם. המימון לעסקה יהיה באמצעות הלוואה בנקאית לטווח ארוך.

החברות הנרכשות מספקות פתרונות תוכנה כגון ניהול, יישום והטמעת פרויקטי-פיתוח למערכות מידע ואפליקציות ארגוניות. הן עובדות עם יצרניות תוכנה בינלאומיות (salesforce, אורקל ואחרות) ופועלות גם בכלים של בינה מלאכותית ומחשוב ענן.

מהנתונים שפרסמה א.מ.ת מחשוב עולה, כי ב-2020 רשמה יוניטסק הכנסות בגובה כ-136 מיליון שקל, ללא שינוי מ-2019, והכנסות סיגמא ירדו ב-13% ל-22 מיליון שקל. הרווח התפעולי של יוניטסק היה 18.5 מיליון שקל, וזה של סיגמא היה כ-1 מיליון שקל; יוניטסק הציגה רווח נקי של 12.2 מיליון שקל, גבוה משמעותית מ-2019, וסיגמא עברה להפסד של 3.8 מיליון שקל, לעומת רווח צנוע שרשמה ב-2019.

לשם השוואה, א.מ.ת סיימה את 2020 עם הכנסות של 1.4 מיליארד שקל ורווח נקי המיוחס לבעלי המניות בגובה של 39.5 מיליון שקל.

שווי החברה עלה מאז שנרכשה ע"י פימי

יואב ויינברג, מנכ"ל א.מ.ת מחשוב, אמר כי: "קבוצת יוניטסק מתמחה באינטגרציה, פיתוח והטמעת פתרונות מידע ומחשוב חדשניים ללקוחות עסקיים בארץ וברחבי העולם. בסיס הלקוחות הרחב והאיתן שלה והניסיון הרב שנצבר בה יאפשרו לקבוצת א.מ.ת מחשוב להרחיב את הפתרונות המוצעים ללקוחותיה ולהגדיל משמעותית את פעילויות התוכנה, תחום שבו אנו צופים פוטנציאל צמיחה גבוה בשנים הקרובות.

"בכוונתנו לפעול להמשך צמיחתה של יוניטסק ובמקביל לשמור על עצמאותה, תוך הרחבת הפתרונות שהיא מציעה ללקוחותיה ומיצוי הסינרגיה עם פעילות תשתיות המחשוב, אבטחת המידע, תקשורת נתונים וענן".

עוד לדבריו, "הפעילות המשותפת עם פימי מאפשרת לנו להאיץ את אסטרטגיית הצמיחה של החברה ואנו ממשיכים לבחון רכישות נוספות בתחום התוכנה בארץ ובעולם".

קרן פימי רכשה את השליטה בא.מ.ת מחשוב מידי קבוצת המייסדים תמורת 450 מיליון שקל ולפי שווי של 720 מיליון שקל לחברה. כיום שווי החברה הוא 834 מיליון שקל ושווי ההחזקה של פימי הוא 521 מיליון שקל.