קרן טנא מקימה את חמדיה גרופ בהשקעה של 12 מיליון שקל

במסגרת הקבוצה תמוזג הפעילות העסקית של דלתות חמדיה, המייצרת דלתות פנים, עם זו של חברת רשפים, המייצרת דלתות כניסה • כדי לחזק את מעמדה של הקבוצה בענף הדלתות בישראל, 12 החנויות של שני המותגים יוסבו לרשת אחת

 ד"ר אריאל הלפרין, מנכ''ל קרן טנא / צילום: תמר מצפי
ד"ר אריאל הלפרין, מנכ''ל קרן טנא / צילום: תמר מצפי

כשנתיים אחרי שרכשה את השליטה (51%) בדלתות חמדיה, על פי שווי של 200 מיליון שקל, מקימה קרן ההשקעות טנא קבוצה קמעונאית בשם חמדיה גרופ. במסגרת הקבוצה תמוזג הפעילות העסקית של דלתות חמדיה, המייצרת דלתות פנים, עם זו של חברת רשפים, המייצרת דלתות כניסה - שבה רכשה את השליטה במאי האחרון.

כדי לחזק את מעמדה של הקבוצה בענף הדלתות בישראל, 12 החנויות של שני המותגים (4 לרשפים ו-8 לחמדיה) יוסבו לרשת אחת שבה יימכרו מותגי חמדיה ורשפים ביחד. היקף ההשקעה במהלך עומד על כ-12 מיליון שקל. הסניף המאוחד הראשון ייפתח במתחם העיצוב רד דיזיין שבקריית אתא.

אהוד סאסי, מנכ"ל ושותף בדלתות חמדיה, מעריך כי נתח השוק שלה בתחום דלתות הפנים (שבו היא מתחרה בעיקר מול פנדור) עומד על 30%. התחום, לדבריו, נחלק בין השוק הקבלני המהווה 60% מהמכירות, השוק הפרטי המהווה 35%, ומכירות באמצעות מפיצים קטנים האמונים על כ-5% מהפעילות.

את היקף השוק בשנה מעריך סאסי בכ-700 אלף דלתות - מתוך זה כ-300 אלף דלתות פנים הנרכשות ליחידות דיור חדשות (בתחשיב של 3.5 דלתות בממוצע לכל יחידת דיור), והיתר נמכרות במסגרת שיפוצים. בתחום דלתות הכניסה, הפעילות הקבלנית מהווה לדבריו את עיקר המכירות (כ-90%), כאשר לרשפים נתח של כ-35% בתחום - שבו השחקניות הבולטות הן שריונית חסם ורב בריח.

לדברי סאסי, במסגרת הקבוצה המשותפת תתרחב חמדיה ותציע גם מוצרים משלימים. "אנחנו מחפשים סינרגיה בין חברות, תוך דגש על התמחות בתחום הדלתות של שני המותגים, שיימכרו ברצפת מכירה אחת יחד עם מיתוג מחודש", הוא מסביר. הקבוצה המאוחדת אף גייסה סמנכ"ל שיווק לשם כך.

קרן טנא היא קרן השקעות פרטית שהוקמה ב-2004 על ידי ד"ר אריאל הלפרין. השקעות הקרן מתרכזות בחברות תעשייה ישראליות עם פוטנציאל פיתוח וצמיחה מחוץ למדינה. דלתות חמדיה נוסדה ב-1949, והיא מייצרת בקיבוץ חמדיה (הסמוך לבית שאן). רשפים הוקמה ב-1982 על ידי רפי סלהוב (שימשיך כשותף ברשפים ובניהולה), והיא מייצרת דלתות חוץ (כניסה) במפעל הממוקם באשקלון. שתי החברות מעסיקות כ-600 עובדים.