"תחטפו תביעה": כך הגיב ראש העיר לבקשת "השולמנים" להיפגש איתו

שתי מתנדבות מטעם "השולמנים" ביקשו להיפגש עם ראש עיריית הרצליה משה פדלון, ובתגובה, פדלון איים עליהן בתביעה בסך מיליון שקל במזומן לכל אחת • מעיריית הרצליה לא נמסרה התייחסות בנוגע לשיחת האיום, אולם נמסר כי "עיריית הרצליה תמשיך ותפעל ללא משוא-פנים על-מנת לשרת את האינטרס הציבורי"

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה / צילום: שלומי יוסף
משה פדלון, ראש עיריית הרצליה / צילום: שלומי יוסף

שתי מתנדבות מטעם "השולמנים" ביקשו להיפגש עם ראש עיריית הרצליה משה פדלון, לאחר שלדבריהן הגיעו לאחרונה מספר רב של תלונות של עצמאים נגד ראש העיר. בתגובה, פדלון התקשר לאחת משתי הנציגות ואיים עליה כי כל אחת מהן תחטוף תביעה בסך מיליון שקל במזומן.

כך נשמעה השיחה המשונה:

פדלון: "סוזי, בוקר טוב לך. משה פדלון ראש עיריית הרצליה".

סוזי השיבה : "וואו, תודה רבה שהתקשרת".

פדלון : "אני מציע לך ולחברה שלך קרן גדות שתחזרו בכן מהמכתב לפני שאני תובע אותך ואותה, את שתיכן, במיליון שקל תביעת לשון הרע. זה מה שאני מציע לך. שלום לך".

סוזי: "אתה לא רוצה לקיים פגישה ולדבר על הדברים?"

פדלון : "לא, לא, לא, לא. כדאי שתחזרי מן המסמך. בעוד מספר דקות אני נפגש עם עורך הדין שלי. את והחברה שלך תחטפו תביעה של מיליון שקל במזומן כל אחת".

"לא יעלה על הדעת כי הכללים והדרישות של העירייה ישונו באמצע משבר הקורונה"

במכתב מלפני כשבועיים פנו סוזי בר, מנהלת המטה המוניציפאלי וקרן גדות, מנהלת הסיוע "אני שולמן" וביקשו להיפגש עם פדלון . במכתב הן ציינו כי "בימים האחרונים הגיע אלינו גל של תלונות מבעלי העסקים על היחס הרע והתנאים הלא הגיוניים שבהם עיריית הרצליה נוקטת כלפי בעלי העסקים בהרצליה. מדובר בגל חדש בימים אלה שנוסף על מספר משמעותי תלונות שהגיעו אלינו בעבר במהלך תקופת הקורונה. המתלוננים הינם בעלי עסקים קטנים בעיקר, שולמנים".

עוד נכתב כי "במיוחד עלינו לציין כי מאזור המרינה וחוף הים קיבלנו תלונות חמורות במיוחד על מתן קנסות באופן מטריד ממש בתקופה האחרונה, על אכיפה בררנית בה נוקטת העירייה ולא ברור לנו מדוע וכיצד. וחמור לא פחות, אנו למדים מתוך התלונות כי לכאורה, שינתה העירייה באופן חד-צדדי ולא מוסבר כללי ההתנהלות באזור, בעצם שינתה לכאורה את כללי המשחק באופן בלתי חוקי לכאורה. לא יעלה על הדעת כי הכללים והדרישות של העירייה ישונו באמצע משבר הקורונה, המכביד כל-כך על כולנו, ועל בעלי עסקי קטנים מהסוג הנדון כאן במיוחד, וזאת באופן חד-צדדי, במפתיע וללא כל דיון, התרעה או התחשבות. למותר לציין כי על פניו נראה כי יש לנו חשש שפעולות מסוימות נעשו אף שלא כדין".

בהמשך המכתב ציינו נציגות השולמנים כי "מהחומרים שהגיעו אלינו עולה תמונה מדאיגה של יד קשה במיוחד, וחמור מזה, על אכיפה בררנית, מה שמיד מעלה בפנינו עננה של שחיתות, היכן שמתנהלת מדיניות לא ברורה, ולחלילה של איפה ואיפה, השחיתות חוגגת. פעולות אכיפה ורישוי שלא על-פי קריטריונים אחידים שקופים ידועים ברורים והגיוניים מזמינה שחיתות, ואיננו יכולים לעבור על כך לסדר היום".

לבסוף נכתב כי "כעת יש לפעול כדי לברר את המצב המדאיג, ולהביא את הנוגעים בדבר לפתרונות של הסדרה הגיונית וחוקית" וכי "אנו נפעל לקיומה של פגישה בימים הקרובים".

המכתב נשלח עם העתק לסגן השר אביר קארה, שרת הפנים איילת שקד ועוד מספר נושאי תפקידים בעיריית הרצליה. בעקבות המכתב כאמור, התקשר פדלון ואיים כי יגיש נגד כל אחת משתי מתנדבות השולמנים תביעה בסך מיליון שקל.

"עיריית הרצליה תמשיך ותפעל ללא משוא-פנים על-מנת לשרת את האינטרס הציבורי"

מעיריית הרצליה לא נמסרה התייחסות בנוגע לשיחת האיום, אולם נמסרה התגובה הבאה: "בשנים האחרונות, הפך אחד מהעסקים שעל חוף הים, האמור לתת שירות לרווחת כלל הציבור, למכרה זהב של גזלן, העושק את הציבור, תוך רמיסת החוק וללא מתן דין וחשבון לאיש . לאור העובדה שבכוונת עיריית הרצליה לעמוד בדיני המכרזים ולתקן את המצב, גורם זה מפעיל מכבש של לחצים על העירייה ועל העומדים בראשה, ואינו בוחל במניפולציות ובשימוש בשקרים והכפשות - על-מנת להמשיך לשמור על הכנסות של עשרות מליונים. מיותר לציין כי הגזלן מסרב בתוקף לדווח לגורמים המוסמכים על היקף ההכנסות העצום שלו, על גבם של תושבי העיר הרצליה, על אף ההסכם עמו.

"עיריית הרצליה תמשיך ותפעל ללא משוא-פנים על-מנת לשרת את האינטרס הציבורי ולהחזיר את היכולת להינות משירותי חוף מוזלים ונגישים לכלל הציבור. צר לנו שהגזלן מנהל את אופן פעילותם של ארגונים ציבוריים, שאמורים לשרת ולשקף את האינטרס של בעלי העסקים, לטובת מטרותיו האישיות".

סגן השר אביר קארה מסר בתגובה: " במשך שנתיים אני שומע על טענות קשות של בעלי עסקים כלפי עיריית הרצליה. באוקטובר האחרון מתנדבות בתנועת ״אני שולמן״ שלחו לראש העיר מכתב בעקבות תלונות קונקרטיות של בעלי עסקים בעיר. ראש העיר בחר להתעמר לצעוק ולאיים על המתנדבות אשר ביקשו שיח ופגישה לקידום פתרונות. שמעתי את הקלטת השיחה אשר הכילה איום ברור בתביעה אישית של מליון שקל. ראוי שראש העיר יעביר את זמנו בשיחות במציאת פתרונות לבעיות וכשלים בעיר ולא להפחדה, השתקה ואיום".